rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Hárman párban

Hungler Tímea

Mit meg nem tesz egy férfi, hogy elkerülje a boldogító igent! A legegyszerűbb mód persze az, ha nem nősül, ez a megoldás azonban valóságos dráma (legalábbis a nő számára), nem képezheti filmünk alapját, mely műfaját tekintve komédia, ha nem is a legjobban sikerültek közül.

Hősünknek tehát rögösebb utat kell választania, ezt meg is teszi a legklasszikusabb vígjátéki szabályt alkalmazva: a szerepcserét.

Antonio Banderas szupermacho műkereskedő, hajdan maga is űzte az ipart, de már évek óta önmegtartóztatásban él: kezébe sem vette az ecsetjét. Hogy a fent említett katasztrófát megússza, kettéosztódik, lesz belőle egypetéjű ikrek: Antonio és Banderas. A kétségbeesett lépésre nem csupán a kissé túlsúlyos milliomosnő Melanie Griffith férjhezmenési láza, de annak csóró művészettörténész hugicája (Daryl Hannah) is sarkallja, akiért Antonio az első perctől kezdve eped.

A szerepcsere hosszú évek elfojtott energiáit szabadítja fel hősünkben, aki csak fest, csak fest... (minimal art, concept art, op art – lassabban Antonio, még megárt!) Ki is derül róla, hogy tudathasadásban élte eddig az életét; ő nem az a tűzről pattant őrült spanyol, akinek látszik, valójában a saját ikre: halkszavú, ábrándos tekintetű, bodros hajú szemüveges hoch-entellektüell. Nem beszélve arról, hogy szélsőségesen tehetséges, legalábbis a filmben ezt állítja róla Daryl Hannah; hihetünk neki, elvégre művészettörténész.

Legyenek egymáséi. Jackson Pollock szelleme vigyáz rájuk. Egyébként is célszerűbb Melanie-val azonosulnunk: napfény, pálmafák, édes semmittevés, többszáz-millió dolláros vagyon és még Antonio is megvolt neki.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/10 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=373

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 1087 átlag: 5.54