Tartalmi elemek kiemelése
rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Szerelemben, háborúban

Schubert Gusztáv

 

Divatba jött a romantika: az angol beteg után itt az amerikai invalidus is, akcióhősök után a matracsírban tengődő betegeké minden rokonszenvünk, a kalandos lelkek csak akkor remélhetnek figyelmet, ha ágynak esnek. Sir Richard Attenborough a Gandhi és a Chaplin terjedelmes díszkiadása után ismét „nagy ember életét” vitte vászonra, igaz, most csak egy rövid, de sorsdöntő epizódot, Hemingway első világháborús harctéri románcát. Lényegében azt a vérpanorámás szerelmi drámát, amely a Búcsú a fegyverektől lapjain megjelenik.

Hemingway élete olyan, mintha maga az író írta volna.” – jegyzi meg találóan egy magyar biográfusa. A Szerelemben, háborúban... történetét, mondatait sajnos nem a huszadik századi próza kalandora formázta, hanem egy kedves, tisztességtudó königsbergi arisztokrata lány, aki vöröskeresztes ápolónőként beleszerelmesedett az akkor még cseppet sem híres, de életvidám és jósvádájú betegébe. Olyan is: úrilányosan unalmas. Agnes von Kurowsky hosszú élete végéig meg volt győződve arról, hogy a „Kölyök” miatta lett meghasonlott férfi és világhíres író. Akit persze az igazi Hemingwaynél jobban érdekel, hogy milyen a szerelem és a háború egy aranyszem tükrében, ki ne nagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/03 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3643

Kulcsszavak: 1990-es évek, Háborús film, I. világháború, irodalom, Játékfilm, szerelem, USA film,


Cikk értékelése:szavazat: 1658 átlag: 5.47