Tartalmi elemek kiemelése
rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Női vonalak

Hungler Tímea

 

Diane Keaton színészként egyszer már kivette a részét egy amerikai Három nővér-verzióból, Bruce Beresford kitűnő fekete komédiájában, a Bűnös szívekben, akkor Jessica Lange és Sissy Spacek oldalán. Most a triumvirátus másik két tagját Meg Ryan és Lisa Kudrow játssza, a Keaton által nem csupán az egyik szereplőként, hanem rendezőként is jegyzett opuszban.

Történetünk első, felszínes megközelítésben valamelyik elvadultabb távközlési vállalat vagy mobilszolgáltató reklámfilmjének tűnhet, az (emberi) kapcsolat(ok)ról, a mi hangunkról. A hölgyek a telefonálás összes lehetséges módozatát felvonultatják (vezetékes, drótnélküli, mobil, konferencia, társvonal, üzenetrögzítő), hogy a családi kötelékeket életben tartsák.

Az epizódok egyik telefoncsörgéstől a másikig tartanak, így – köszönhetően annak, hogy a távrecsegő folyton csöng – a film tempója meglehetősen felfokozott; szegény papa (Walter Matthau) is két kihangosítás között szenderül jobblétre.

A finom, kicsit sem szájbarágó telefon-metaforika természetesen korunk zaklatott életmódjaként értelmeződik, de filmünk szociális érzékenysége folytán érinti az örökbecsű feminista témakört is: karrier vagy család?

Mindezen dicséretes próbálkozások ellenére, elnézve a burleszk elemektől sem mentes – hasra esések, rohangászás, (telefon)huzalba-gabalyodás, sőt: lisztdobálás! – érzelmileg helyenként kissé túlcsorduló alkotást, summázatunk mégis csak ennyi: itt nem csupán a telefonvonalak égtek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/06 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2973

Kulcsszavak: 1990-es évek, család(i viszonyok), Játékfilm, karrier, komédia, női szerepek, szingli, USA film, Vígjáték,


Cikk értékelése:szavazat: 851 átlag: 5.42