Sárdy Richárd
Opuszunkban a Los Angeles-i bulizó aranyifjúság életébe nyerhetünk néminemű nemi bepillantást.
A Walpurgis-éj hajnalán az ügyvéd párocska lelki alapú, bimbódzó idilljét félbeszakítja a rút való: a foglalkozását tekintve beazonosíthatatlan szőkét a tőzsdeügynök megerőszakolta.
Állítja ő. A tőzsdeügynök szerint közös beleegyezéssel történt. A cselekmény látszólag ezen dilemma körül körvonalazódik. Azonban csak látszólag, a cselekmény ugyanis pszeudo.
Alkotásunkat inkább tekinthetjük szociológiai körképnek (széles foglalkozási skálát fogunk közre az ügyvédtől kezdve az adminisztrátoron keresztül a pincérnőig), esetleg szexuálpszichológiai mélyinterjúnak (szereplőink a kamera felé fordulva vallanak szexuális szokásaikról).
Míg hőseink egymással, addig filmünk a perspektívákkal játszadozik el, a jó öreg flashbacket felmelegítve. Ahány a szereplő, annyi a történet, az előzményeket (előjátékot?) célzó kollektív visszaemlékezési kísérlet eleve hamvában holt: az igazság kideríthetetlen.
Az alkotás – szelleméhez méltóan – utolsó kockái végül is az ágyban peregnek, az események folytán az ellentétes oldalakra került két ügyvéd félénken megreked a csókolózásnál, így teher helyett gondolkodóba esik: létezik szex szerelem nélkül, létezik szerelem szex nélkül…?
Filmünk summázataként ez az örök megválaszolatlan tanulság marad megválaszolatlanul.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 2000/03 62-63. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2878 |