Tartalmi elemek kiemelése
rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Túl van a család

Varró Attila

 

A nagyjátékfilm-mint-pszichodráma-neves-színészek-számára újkeletű műfaja a digitális paradigmaváltás talán legrútabb hollywoodi szörnyszülötte, amin csak tovább rondít, ha sztárházaspárok, netán egész famíliák próbálnak szerencsét vele. Schepisi melodrámája a Douglas (született Danielovich) család jutalomjátékát jelenti, három generációban: bár itt Grombergnek hívják őket, ügyvédek és New Yorkban élnek, ez véletlen sem téveszti meg a Best magazinon edzett nézőket, akik bizonyára örömmel ismernek rá apa, fiú és unoka személyes problémáira (szélütés, hűtlenség, droggondok) a sokszálú cselekményben. A Túl van a család sajnos ezúttal is megreked félúton, miként Fondáék (On Golden Pond) vagy Sheenék (War at Home) korábbi kísérlete: sem elég őszinte a valódi önanalízishez, sem elég eredeti egy önálló történet kitermeléséhez. Innentől a Douglas-klán bizton számíthat arra, hogy a Baldwin-fivérek mellé kerül a South Park halállistáján.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/09 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2221

Kulcsszavak: 2000-es évek, család(i viszonyok), Dráma, Játékfilm, USA film,


Cikk értékelése:szavazat: 1103 átlag: 5.68