Varró Attila
A nagyjátékfilm-mint-pszichodráma-neves-színészek-számára újkeletű műfaja a digitális paradigmaváltás talán legrútabb hollywoodi szörnyszülötte, amin csak tovább rondít, ha sztárházaspárok, netán egész famíliák próbálnak szerencsét vele. Schepisi melodrámája a Douglas (született Danielovich) család jutalomjátékát jelenti, három generációban: bár itt Grombergnek hívják őket, ügyvédek és New Yorkban élnek, ez véletlen sem téveszti meg a Best magazinon edzett nézőket, akik bizonyára örömmel ismernek rá apa, fiú és unoka személyes problémáira (szélütés, hűtlenség, droggondok) a sokszálú cselekményben. A Túl van a család sajnos ezúttal is megreked félúton, miként Fondáék (On Golden Pond) vagy Sheenék (War at Home) korábbi kísérlete: sem elég őszinte a valódi önanalízishez, sem elég eredeti egy önálló történet kitermeléséhez. Innentől a Douglas-klán bizton számíthat arra, hogy a Baldwin-fivérek mellé kerül a South Park halállistáján.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 2003/09 61. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2221 |