Tartalmi elemek kiemelése
rendezõ | színész | operatõr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Nem fenékig tejfel

Pápai Zsolt

A DV elterjedése a filmkészítés demokratizálódását hozta, és ez üdvözlendõ, ám nem mindig gyümölcsözõ folyamat, hiszen számos, nem kellõen kiérlelt munka megszületését teszi lehetõvé. A pályája elején álló Bille Eltringham rendezõ második nagyjátékfilmje például igen kétes értékû darab, lévén nem egyéb, mint afféle bágyadt improvizációs gyakorlat. A két kisstílû, fiatal bûnözõ ámokfutását elregélõ mesében a kimódolt konfliktus mellé pszedo-dokumentarista elõadásmód és mesterkélt színészi teljesítmények sora járul, de mindez még hagyján. Eltringham láthatón azzal a céllal ragadott kamerát, hogy térképet rajzoljon egy homoszexuális kapcsolat egymást kölcsönös függésben tartó két figurájának lelkivilágáról, viszont éppen a pszichés folyamatok ábrázolásával gyûlik meg a baja, és alig jut tovább a közhelyeknél. Sok újdonsággal nem szolgál hát ez a produkció, mégis úttörõ jelentõségû, hiszen az elsõ olyan mû a filmtörténetben, amelynek a mozibemutatóval egy idõben került sor internetes premierjére.


A cikk közvetlen elérhetõségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/10 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2191

Kulcsszavak: 2000-es évek, angol film, Bûnügyi, homoszexualitás, Játékfilm, thriller,


Cikk értékelése:szavazat: 3332 átlag: 5.51