rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Streamline mozi

Meet Me In The Bathroom

Déri Zsolt

Meet Me In The Bathroom – amerikai, 2022. Rendezte: Will Lovelace és Dylan Souther. Írta: Lizzie Goodman. Gyártó: Pulse Film / XTR. Forgalmazó: Showtime. Feliratos. 105 perc.

New York, azon belül is főleg Manhattan már kitermelt jó néhány meghatározó zenei színteret. A CBGB klubból kinőtt art-punk/new wave (Ramones, Television, Blondie, Talking Heads, Patti Smith Group, Richard Hell And The Voidoids stb.) hetvenes évek közepétől a nyolcvanas évtized elejéig tartó fénykora adta a követendő mintát annak az ezredfordulón kialakult rockszcénának, ahol a Strokes-kvintett fenti együttesektől is sokat merítő cool retrója mellett jól megfért a Moldy Peaches bohém anti-folkja a kölyök Adam Greennel az élen, a Yeah Yeah Yeahs trió a koreai születésű Karen O énekesnő extravaganciájával, az Interpol elegánsan sötét posztpunkja, a nagyrészt fekete tagokból álló TV On The Radio experimentalizmusa vagy a Rapture-fiúk kolompolós dance-punkja és az ő lemezkiadó-producerüknek, a harminc fölött frontemberré váló James Murphynek az LCD Soundsystem tánczenekara is.

Lizzy Goodman 2017-es riportkönyve, a Strokes-dalcím nyomán elnevezett Meet Me In The Bathroom egy bő évtizeden át követi történetüket egészen 2011-ig, az eredetileg tervezett négyrészes tévédoku-adaptációból viszont végül csak egyetlen dokumentumfilm lett, mely inkább a heroikus pezsgésű korai évekre koncentrál. A Manhattan-témájú Walt Whitman-versidézetekkel keretezett, vibrálóan izgalmas képanyagú film 1999-től vázolja fel, hogyan tudott nagy hatású zenei színteret teremteni néhány kívülálló figura a Y2K-világvégevárás, a 9/11 terrortámadás, a szomszédos Brooklynba való súlypont-áthelyeződés és dzsentrifikáció közepette, a hagyományos zenei sajtó (meg a Music Television) utolsó domináns periódusának és az internetes zeneelérés elterjedésének a korszakhatárán. A klipes és reklámfilmes múltú Will Lovelace és Dylan Southern brit rendezőknek a No Distance Left To Run című Blur-turnéfilmjük és az LCD Soundsystem-féle Shut Up And Play The Hits után a harmadik dokumentumfilmjük is remekül sikerült.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/01 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15637

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -