Tüske Zsuzsanna
Ticket to Paradise – amerikai, 2022. Rendezte: Ol Parker. Írta: Daniel Pipski. Kép: Ole Bratt Birkeland. Zene: Lorne Balfe. Szereplők: Julia Roberts (Georgia), George Clooney (David), Kaitlyn Dever (Lily), Maxime Bouttier (Gede), Arielle Carver-O’Neill (Kimberley). Gyártó: Universal Pictures / Working Title Films. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 104 perc.
Bizonyos sztárpárosítások, nagy közös visszatérések már önmagukban felérnek egy várva várt filmes esemény ígéretével – ilyen lehetett volna a két hollywoodi csillag, Julia Roberts és George Clooney újabb együttállása a vásznon, a Beugró a paradicsomba esetében azonban pontosan arra a kínos és fárasztó másfél órára váltunk jegyet, amelyet a film trailere is vészharangoz. A film a férfi-nő cívódásra épülő, romantikus screwball komédiát választotta műfajául, ez ad keretet a régóta elvált szülőpáros, Georgia és David örök harcának, akik hosszú évek óta nem képesek letenni a fegyvert és enyhíteni egymás iránt érzett utálatukon. Az egyetlen tényező, amely miatt részleges tűzszünetre adják a fejüket, az a hír, mely szerint lányukat pár hét ismeretség után eljegyezte egy balinéz fiú. A görcsösségtől és vitrioltól túlcsorduló örömszülők - ezúttal teljes egyetértésben – felkerekednek, hogy kimentsék fiatal felnőtt lányukat az idegen földről származó, golden retriever-nyugalmat és coehlo-s bölcsességet árasztó hínártermesztő szépfiú karjaiból, és saját csalódásukból kiindulva megóvják egy kudarcos házasságtól.
A Mamma Mia! Sose hagyjuk abba rendezőjeként ismert Ol Parker elvileg otthonosan mozog a képeslap-környezetbe helyezett, romantikus kalamajkák világában, azon az apróságon viszont könnyedén túlléptek az alkotók, hogy a paradicsomi környezet és két igazán jó napokat látott szupersztár jelenléte – tisztességesen kidolgozott forgatókönyv és karakterek nélkül – még egy látványos parasztvakításhoz sem elegendő. Maga a screwball is különösen érzékeny műfaj – a Beugró a paradicsomba egybites humorral átitatott replikái a zsáner negatív iskolapéldáivá válnak, a két rég nem látott sztár visszatérése pedig – a sok kínosra sikerült helyzetkomikum és az unalomba fulladó szülői ármánykodások nyomán – filmes örömünnepből giccses és kifejezetten kellemetlen utazássá fajul, amelybe a mozinéző maximum katasztrófaturistaként tud bekapcsolódni.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 2022/11 59-59. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15573 |