Benke Attila
Wrong Place – amerikai, 2022. Rendezte: Mike Burns. Írta: Bill Lawrence. Kép: Peter Holland. Zene: Mike Burns. Szereplők: Bruce Willis (Frank), Ashley Greene (Chloe), Massi Furlan (Virgil), Michael Sirow (Jake). Gyártó: 5 Star Films / SSS Entertainment. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Szinkronizált. 96 perc.
A Drágán add az életeddel az akcióhős archetípusát újradefiniáló Bruce Willis az utóbbi időben szabályosan ontotta magából a rossz filmeket. Kiderült, hogy súlyos betegsége miatt olykor már azt sem tudta, mit forgat, mihez adja a nevét, családja pedig 2022 elején bejelentette, Willis visszavonul, mivel afáziája következtében nem képes tovább színészkedni. A Rosszkor, rossz helyen akár szép búcsú is lehetett volna, mert egy nyugdíjazott rendőrt alakít benne, aki utolsó akciójára indul, hogy megmentse rákkal küzdő lányát, Chloét a drogban utazó bűnöző, Virgil fiától, aki csalétekként használja a túszul ejtett nőt, hogy végleg elhallgattassa a Virgilt börtönbe juttató Franket. Mike Burns azonban a Gyilkos ösvény után újabb fércművével járatta le Bruce Willist.
A zenét is szerző Burns újfent bizonyította, hogy egyik szakmájához sem ért. A teljes játékidőt uraló, olcsó és végtelenül klisés filmzene tolakodó, a jelenetek, ahogy az egész cselekmény is, túlnyújtottak, a suspense-t hírből sem ismeri a direktor, így még az üldözésekben sincs semmilyen feszültség; az pedig egyenesen nevetséges, hogy a teljes mértékben inkompetens antagonistával a főhős csapdákkal teli erdei telkén nem képes leszámolni négy ember, beleértve egy képzett, fiatalabb rendőrt. Szegény Willisen már nagyon látszik a betegség, szinte csak ácsorog, nem játszik, bár egyetlen egészséges színész sem nyújt értékelhető alakítást a Chloét megformáló Ashley Greene-en kívül. Burns érezhetően vele próbálta kompenzálni Willis hiányosságait, és mivel belevaló hősnőjével legalább minimálisan együtt lehet érezni, az ő akciójelenetei működnek a leginkább. A produkciót találóan jellemzi a cím: minden és mindenki rosszkor, rossz helyen van benne, szó szerint és művészi értelemben egyaránt.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 2022/09 59-59. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15489 |