rendezõ | színész | operatõr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Streamline mozi

Studio 666

Baski Sándor

                 

Studio 666 – amerikai, 2022. Rendezte: BJ McDonnell. Írta: Jeff Buhler és Rebecca Hughes.Kép: Michael Dallatorre és Eric Leach. Zene: Roy Mayorga. Szereplõk: Dave Grohl, Nate Mendel, Pat Smear, Taylor Hawkins, Whitny Cummings (Samantha). Gyártó: Roswell Films / Therapy Studios. Forgalmazó: TvGo. Feliratos. 106 perc.

 

A kemény rock és a metal legalább olyan jól passzol a horrorhoz, mint a lágy zongorafutam a kosztümös romantikus filmhez. Egy magára valamit is adó rockzenész ebben a zsánerben próbálkozik, ha mozikarrierre vágyik – lásd a ma már horrorrendezõként is ismert Rob Zombie munkásságát. Nem véletlen az sem, hogy a Nirvana egykori dobosa, a Foo Fighters frontembere, Dave Grohl elsõ komolyabb szerepében (Tenacious D) éppen a rockzenerajongó Sátánt alakította. A Stúdió 666-ban nemcsak õ, de a Foo Fighters összes tagja is saját magát játssza, a sztori szerint ugyanis az ihlethiánytól szenvedõ banda a kiadó vezetõjének tanácsára elvonul egy villába a 10. stúdióalbumuk felvételére. A ház természetesen elátkozott, egy másik rockegyüttes tagjai ugyanitt kezdtek ámokfutásba 30 éve, és a baljós elõjelek most is sokasodnak.

A horror és a komédia közti egyensúlyozás a képességesebb alkotók számára sem egyszerû feladat, az eddig fõleg kameramanként és gripesként dolgozó, Slayer-klipeket rendezõ BJ McDonnelltõl így kár is lett volna csodát várni. A Stúdió 666 nem is nagyon értelmezhetõ másként, mint a rajongóknak szánt önfeledt bohóckodásként, és egy átlagosnál drágább és profibb házimoziként, amelynek a forgatása nem mellesleg kiváló csapatépítõként szolgálhatott a bandatagok számára. A zenészek valójában egészen komfortosan mozognak a kamera elõtt, az abszolút fõszereplõ Grohl pedig kifejezetten tehetséges komikus, más kérdés, hogy a poénok minõsége erõsen hullámzik a blõd és a kínos közt. A képi világ szegényessége emellett a filléres tévéfilmekét idézi, kivéve a horrorbetéteknél – ezekbõl a jelenetekbõl maximálisan kiérzõdik a mûfaj iránti tisztelet és szeretet, illetve a korai Peter Jackson-filmek hatása. Ha a forgatókönyv kidolgozásába is legalább annyi energiát fektettek volna a közremûködõk, mint a rémisztgetésbe és a gore-ba, akkor nem csak a Foo Fighters-rajongók számára lenne érdekes a produkció. Nekik viszont többszörösen is az, mert a banda dobosa, a 2022 márciusában elhunyt Taylor Hawkins itt látható utoljára filmen.


A cikk közvetlen elérhetõségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/07 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15425

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -