Herczeg Zsófia
Resident Evil: Welcome to Raccoon City – amerikai, 2021. Rendezte: Johannes Roberts. Írta: Johannes Roberts. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Mark Korven. Szereplők: Kaya Scodelario (Claire), Hannah John-Kamen (Jill), Robbie Amell (Chris), Avan Jogia (Leon), Neal McDonough (Dr. Birkin). Gyártó: Constantin Film. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.
A filmtörténetben alig van példa arra, hogy egy franchise befejezés utáni folytatása szóra érdemes lenne – egy eleve félresikerült, de annál több pénzt hozó filmszériánál viszont könnyű lett volna helyrehozni a múltbéli hibákat. Lett volna, mert bár A kaptár – Raccoon City visszavár a korábbi Kaptár-filmektől eltérő szemléletű, B-filmes beütése és tucat zombihorror jellege miatt nem több egy másnapos szunya halkan morajló háttérfilmjénél.
A Kaptár-franchise-ról lenyúzott hetedik bőr az eredeti videójáték első és második része közt játszódik. Főszereplője Clair, aki visszatér gyerekkori otthonába, a Raccoon városi árvaházba, ahol kegyetlen kísérleteket folytattak az egyedül maradt gyerekeken. A lánynak sikerült elszöknie, pár évvel később viszont felkeresi őt egy geek figura a leleplezés lehetőségével, így visszatér rémálmai helyszínére. Még épp időben, a városka lakói ugyanis pont érkezése estéjén válnak zombikká és szabadul el a Védernyő Vállalat melléktermékének pokla.
Az akciófilmes Paul W. Anderson után egy horrorfilmes rendező került a Kaptár-reboot direktori székébe, aki ráadásul nagy rajongója az eredeti videójátéknak. Johannes Roberts egy interjúban lelkesen sorolta a jobbnál jobb horrorfilmes kedvenceit, a Ragyogástól kezdve a Ne nézz visszán át A 13-as rendőrőrs ostromáig, ám ezeknek a filmeknek a lábnyomát sem sikerült megcsókolnia a Raccoon City-vel. Fapados VFX technika, papírmasé karakterek, nem szándékos paródiaelemek (a tehén-geg egyenesen a Top Secret-ig repít minket) – az alkotói szándék ellenére nem a Kaptár-széria rajongóinak ajánljuk, inkább azoknak, akik szeretik, ha egy horrorfilm úgy megy át rajtuk, mint az aszalt szilva a tej után.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
offline: Filmvilág folyóirat 2022/02 58-58. old. | |
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15264 |