rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Az oltalmazó

Benke Attila


The Marksman – amerikai, 2021. Rendezte: Robert Lorenz. Írta: Chris Charles, Danny Kravitz, Robert Lorenz. Kép: Mark Patten. Zene: Sean Callery. Szereplők: Liam Neeson (Jim), Katheryn Winnick (Sarah), Teresa Ruiz (Rosa), Juan Pablo Raba (Mauricio), Jacob Perez (Miguel). Gyártó: Raven Capital Management / Sculptor Media. Forgalmazó: Prorom Entertainment Kft. Szinkronizált. 108 perc.

 

Liam Neeson az Elrabolva és az Ismeretlen férfi sikerét követően gyakran kapott főszerepeket akció-thrillerekben, ám utóbbi alkotásaiban (Elrabolva 3., Becsületes tolvaj) szembetűnő, mennyire nehézkesen mennek már neki a közelharcok, még ha nem is néz ki hatvankilencnek, a gyenge forgatókönyveket pedig karizmája és színészi kvalitásai sem tudják kompenzálni. Ez a gond Robert Lorenz (Az utolsó csavar) által rendezett új filmjével, Az oltalmazóval is.

Jim , a vietnami veterán felesége meghalt rákban, így magányában kutyájával járja az amerikai-mexikói határt, ahol egy napon a mexikói gengszter, Mauricio és bandája elől menekülő Miguellel és édesanyjával, Rosával fut össze. Jim megvédi a fiút, de az összecsapás során meghal Rosa és a bűnöző bátyja, így Mauricio üldözőbe veszi a veteránt, aki elhatározza, hogy elviszi Miguelt chicagói rokonaihoz. Tipikus „menekülő ember” történet ez ismerős, kvázi apa-fiú kapcsolattal, de egyik főhős sem annyira érdekes, hogy a felettébb kiszámítható cselekményt izgalmassá tegye. Mauricio érdektelen sablongonosz, ha van is egy nem várt megnyilvánulása a finálé során, míg Jacob Perez Miguelje sok szempontból hihetetlen karakter, de fiatal kora és perfekt angol nyelvtudása állnak a legnagyobb kontrasztban egymással. Liam Neeson pedig bár színészileg itt is viszi a hátán a filmet, ebből a rosszul megírt, kiöregedett westernhősöket idéző, kétdimenziós figurából ő sem tudott túl sokat kihozni. Lorenz csak egy-egy jelenetet (például azt, amelyben egy korrupt rendőr állítja meg Jiméket) volt képes igazán feszültre komponálni, de még a végső, logikai bukfencekkel teli leszámolás is inkább erőtlenre sikeredett, csak a keserédes zárójelenet hordoz magában némi katarzist. Az oltalmazó persze még így is sikerültebb, mint a Becsületes tolvaj, de Neeson jobban megválogathatná, mikhez adja a nevét a jövőben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/01 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15210

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -