rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

A Gucci-ház

Kovács Gellért


The House of Gucci – amerikai, 2021. Rendezte: Ridley Scott. Írta: Sara Gay Forden könyvéből Becky Johnson és Roberto Bentivegna. Kép: Dariusz Wolski. Zene: Harry Gregson-Williams. Szereplők: Adam Driver (Maurizio), Lady gaga (Patrizia), Al Pacino (aldo), Jared Leto (Paolo), Jeremy Irons (Rodolfo). Gyártó: MGM / Bron Creative. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 157 perc.

 

A fáradhatatlan Ridley Scott idei második mozifilmje harsányabb fajtából való bulvárcirkusz. Tessék, csak tessék, itt a híres-neves divatmárka mögött rejlő cselszövés és ármánykodás! Nézzék, csak nézzék, ahogy a nyolcvanas-kilencvenes évek slágereire megelevenedik a saját örökségét eltékozló talján klán széles gesztusokkal előadott melodrámája! Adam Driver vastagkeretes szemüvegben! Lady Gaga fekete hajjal! Jeremy Irons nagy bőrfotelben! Jared Leto súlyos, szinte a fejét is lehúzó maszkban! Al Pacino nagy barkóval! Attrakció, szenzáció – és van rá 158 percünk.

Scott mesteri rutinja természetesen él a szereposztás és a gazdag költségvetés lehetőségeivel, a film minden kockája pompásan mutat a szélesvásznon, és mivel a történet a felkiáltójelek ellenére (vagy épp azok miatt is), meglehetősen sovány, tőle szokatlan módon kissé magára hagyja társulatát. Jelentős művészek, megoldják. Így aztán mindenki csinál, amit akar: Driver fegyelmezetten néz maga elé, Gaga próbálja árnyalni a Gucci névtől megrészegült, féltékeny feleség karakterét, Irons megszokásból adja az érzéketlen apát, Pacino idelép-odalép, hátha lesz belőle valami – Letót meg panoptikumban kellene mutogatni, nem egy mozifilmben. A Gucci-ház a hollywoodi sztárfilmek azon csoportjába tartozik, amely sokkal inkább tűnik saját előzetese bővített változatának. Azzal a különbséggel, hogy a vastag betűs szlogeneket itt nem feliratozzák, hanem elmondatják a színészekkel. A produkciót a család élő tagjai egyébként általánosnak mondható felháborodással fogadták – reakciójuk érthető, és borítékolhattuk is előre. Ugyanakkor szomorú és ironikus, hogy Scott pont olyan üres filmet készített a Guccikról, mint amilyet az ismertetett sztori alapján megérdemelnek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/01 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15209

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -