rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Nagy visszatérők

Kovács Kata


The Comeback Trail – amerikai, 2021. Rendezte: George Gallo. Írta: Josh Poshner. Kép: Lucas Bielon. Zene: Aldo Shilaku. Szereplők: Robert De Niro (Max), Tommy Lee Jones (Duke), Zach Braff (Walter), Morgan Freeman (Reggie), Kate Katzman (Maggie). Gyártó: Story Board Media / Alla Prima Productions. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 104 perc.

 

A Volt egyszer egy...Hollywood és az Ave, Cézár! farvizén evez George Gallo (Szex a neten) Ó-Hollywood-szatírája, az 1982-es, azonos című vígjáték remake-je. A mostani és az eredeti szereposztása között ugyan nincs átfedés, de mindkettő erősen épít a húzónevekre: míg a korábbiban többek között Hugh Hefner cameózott, ezúttal Robert De Niro, Tommy Lee Jones és Morgan Freeman mellett Zach Braff viszi a főbb szerepeket. (Braffnak köszönhettük a szintén remake és ugyancsak „öregek bevetésen” tematikájú, bár jóval összeszedettebb Vén rókákat, amely pont a szívet melengető melankólia miatt volt sokkal jobb film.) Max Barber producer időskorára a szakmai számkivetettség felé tart, utolsó filmje akkora bukás volt, hogy a hírhedt maffiafőnök markába kerül. Barbernek és unokaöcs-társának egyetlen utolsó dobása maradt, ám ezúttal nem a mozijegyeladás, hanem egy biztosítási csalás nyélbe ütése révén próbálják az adósságaikat letornázni. Egy kiöregedett színészek számára fenntartott otthonban találnak rá az áldozatszerepre ideálisnak tűnő Duke Montanára (Jones és a film legjobb, egyszerre önreflektív és igazán szatirikus jelenete), aki azonban korántsem felel meg olyan kiválóan a szerencsétlen célnak, mint azt a producerek várnák.

A nagy visszatérők hiába játszadozik el olyan közhelyekkel, mint a filmes szakma mindenhatósága („nem ölhet meg bennünket, mi producerek vagyunk”), mindvégig hiányzik belőle az életközeliség, így aztán szinte súlytalan, de közben humortalan is – leginkább az intertextuális gegek és kikacsintások (Parkinson-kóros a kamera) elképesztő kavalkádja. De Niro a gyermeteg, ősz sörényes, aviátor szemüveges Barber szerepében ki tudja, hányadik féle önreflektív alakítását hozza a nagypapává válásról, ám a mostani szerepben mintha kissé túlpörgött volna, a forgatókönyv és a rendezés pedig láthatóan egyik színésznek sem tudott megfelelő alapanyagot adni, hogy igazán jóízűen elviccelődhessenek a szakmai elfásulás mindig hálás témáján.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/07 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14994

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -