rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Wonder Woman 1984

Huber Zoltán

Wonder Woman 1984 – amerikai, 2020. Rendezte: Patty Jenkins. Írta: Geoff Johns, Dave Callaham és Patty Jenkins. Kép: Matthew Jensen. Zene: Hans Zimmer. Szereplők: Gal Gadot (Diana), Chris Pine (Steve), Kristen Wiig (Minerva), Pedro Pascal (Maxwell), Robin Wright (Antiope). Gyártó: Warner Brothers / Atlas Entertainment / DC Entertainment. Forgalmazó: Szinkronizált. 151 perc.

 

Az elmúlt években a fősodor szuperhősfilmjei ugyanazt az ízfokozott eledelt csomagolják újra, minimálisan kalibrálva csak a szintetikus hozzávalókat. Ebből a színes-szagos gyorséttermi menüből a Csodanő áramvonalas retróval és némi feminizmussal próbált kitűnni. A harci bikinis amazon kalandját a fókuszcsoportok érzékenységére kínosan ügyelve nőiesítették, ami Gal Gadot energiájával kiegészítve bőven elég volt a sikerhez. A nyolcvanas évekbe helyezett újabb világmentésbe ennyi invenció sem szorult, ezért inkább a forgalmazás sajátosságai miatt maradhat emlékezetes. Az persze, hogy a mozizást kipusztító új üzleti modell zéró pácienseként hivatkozunk-e később a filmre, vagy aprócska lábjegyzetként a filmtörténet rövid pandémiás fejezetében, független magától a minőségtől. Az üresen kongó multiplexekkel párhuzamosan az amerikai otthonokba küldött produkció számos sebből vérzik, akárhol nézzük is.

Kimondottan kellemetlen, hogy egy istennő életét még most is álmai férfija határozza meg, miközben a másik női főszereplőt is a hímek vágyott figyelme mozgatja. Az erős női vonal néhány magassarkús poénban merül ki, ahogyan a címbe szuszakolt évszám is kizárólag a statisztéria bajusz- és ruhaviseletét befolyásolja. A sótlan karaktereket össze-vissza rángató történet lassan döcög, ráadásul a látvány is fröccsöntött, kíméletlenül megfosztva az egyetlen valódi szuperképességétől a filmet. Egyedül a kívánságokat teljesítő Pedro Pascal Trump-parafrázisa szórakoztató, ám a maró populizmuskritika helyett az alkotók a gazdagréti befejezések hangulatában végül a néző arcába csapják a nagybetűs üzenetüket. Egy fantáziátlan gyorséttermi fogástól persze nem szokás hatalmas ízélményekre számítani, de ezúttal épp az instant jóllakottság sajátos élvezete marad el. Akár a családi porcelánról, akár a pláza sötétjében lapátoljuk magunkba.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/02 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14812

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -