rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

NászszezON

Vajda Judit

The Wedding Year – amerikai, 2019. Rendezte: Robert Luketic. Írta: Donald Diego. Kép: Tom Banks. Zene: Raney Shockne. Szereplők: Sarah Hyland (Mara), Tyler James Williams (Jake), Jenna Dewan (Jessica), Matt Shively (Alex), Anna Camp (Ellie). Gyártó: Lakeshore Entertainment / Off The Dock. Forgalmazó: Big Bang Media. Feliratos. 90 perc.

 

Habár az esküvői vígjáték szórványosan korábban is megjelent a romkom zsánerén belül, eleinte csak a keretet biztosította a szerelmes sztorikhoz (Négy esküvő és egy temetés, Oltári nő, Nászok ásza), a 2000-es években viszont egyrészt igazi boom indult be, másrészt a lagzi előlépett a cselekmény központi elemévé. Ezek a filmek A boldogító talántól és az Ünneprontók ünnepétől kezdve A csajok háborúján és a Lagzi-randin át a Nászfrászig és a 27 idegen igenig egytől egyig habkönnyű csacskaságok voltak, amelyekben egymásra talált mindenki, akinek egymásra kellett – minimális élvezetet csupán akkor nyújtottak, ha volt bennük valami plusz ötlet (lakodalmi potyázás vagy rivális esküvők).

Robert Luketic (Doktor Szöszi, A csúf igazság) tehát több mint tíz év távlatába nyúlt vissza, amikor előásta az esküvői romkom alműfaját, és megpróbálta egy kicsit felturbózni. A NászszezON unikumát nem egy különleges ötlet jelenti, hiszen az alapgondolat nagyjából megegyezik a 27 idegen igenével, csak kevésbé izgalmas (itt nem egy „mindig koszorúslány, sosem menyasszony” és a sztorijáról beszámoló újságíró, hanem csak egy szerelmespár kénytelen részt venni egy sor esküvőn). A pluszt egy komolyabb réteg képviseli: 27 éves főhősünk egy munkájában és szerelmi téren is komolytalan lány, aki fél az elköteleződéstől, és karrierje építése helyett (fotózik) csak húzza az idejét egy butikban. A szerelmével való megismerkedése mellett a film elvileg az ő jellemfejlődését hivatott bemutatni. Ezt azonban egyrészt a mű kidolgozatlansága gátolja: a NászszezON nem végez igazi mélyfúrást, és felszínesség terén semmiben sem különbözik a szokvány romkomoktól. A másik nagy gátat az jelenti, hogy a főhősnő az első pillanattól ritka ellenszenves, így meglehetősen nehezünkre esik azonosulni vele – amiről bátran ki lehet jelenteni, hogy a műfaj, így a szóban forgó film halála is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/11 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14331

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -