rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Szerelemre kattintva

Alföldi Nóra

Celle que vous croyez – francia, 2019. Rendezte: Safy Nebbou. Írta: Camille Laurens regényéből Safy Nebbou és Julie Peyr. Kép: Gilles Porte. Zene: Ibrahim Maalouf. Szereplők: Juliette Binoche (Claire), François Civil (Alex), Nicole Garcia (Catherine), Marie-Ange Casta (Katia). Gyártó: Diaphana Films / Scope Pictures / France 3. Forgalmazó: Hungaricom. Feliratos. 101 perc.

 

Claire jó karban lévő ötvenes, elvált, kétgyerekes irodalom professzor. Miután nála 30 évvel fiatalabb pasija fiatalos lendülettel lepattintja, a nő hamis identitást kreál magának a Facebookon. Alteregója egy csinos huszonéves szőkeség, ügyesen megválogatott vizuális tartalommal a feedjében: először csak kémkedne exe után, aki ismeretlenként nem jelöli vissza, nem úgy a srác sármos asszisztense, Alex, akivel hosszas csetelgetések és telefonbeszélgetések során virtuális viszonyba bonyolódik. Claire látványosan kivirágzik a fikciós karakterén keresztül megélt bizarr kapcsolattól, Alex pedig érthetően a mihamarabbi találkozást erőlteti. Az egyre ravaszabb kifogások után Claire kénytelen szembesülni a fájdalmas dilemmával, vagy leleplezi magát, vagy feladja a kapcsolatot.

Safy Nebou rendezőként szerencsére jó döntéseket hoz filmjében, így a Szerelemre kattanva egy érzelemgazdag és meglepően komplex szerelmi melodrámává kerekedik. Nebou eszköztára keresetlen, fogalmazása sallangmentes: a történetet Claire szemszögéből ismerjük meg, ahogy a pszichológusának interpretálja – a rendező így pofonegyszerűen, ám rendkívül hatásosan teremti meg a szükséges intimitást, és ebből a kellemes hangulatból a nagyobb horderejű érzelmek prezentálásánál se zökkenti ki a nézőt. Ugyancsak okos döntés az érzelmi reakciók közvetítését Juliette Binoche apró gesztusaira bízni – bár igen bátor rendezői húzás ezeket percekig tartó hosszú premier plánokban követni. A film legnagyobb erénye mégis az, hogy a közösségi média csapdáinak banális ecsetelése helyett, egy nagyon szép plátói szerelem történetét, azon keresztül az online identitás pszichológiai labirintusát tárja a néző elé, amelyet frappánsan bolondít meg a „valóság kontra virtuális valóság” kérdéskörének finom pedzegetésével.

Alföldi Nóra


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/11 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14330

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 0 átlag: -