rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Kung Fu Panda 3

Kránicz Bence

Kung Fu Panda 3. - amerikai-kínai, 2016. Rendezte: Alessandro Carloni és Jennifer Yuh. Írta: Jonathan Aibel és Glenn Berger. Zene: Hans Zimmer. Gyártó: DreamWorks / China Film Co. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 95 perc.

 

A Pixaron túli amerikai animáció két legsikeresebb szériájában egyaránt antropomorf állatok kis csapata szórakoztatja a közönséget. A változatos fajok eredetijét a Madagaszkárban és a Kung Fu Pandában is különböző emberi mentalitások, életstratégiák adják, ám a két sorozat közül csak az utóbbi dolgozik egyetlen, visszatérő főhőssel. Po a legendás kung-fu mesterek rajongójából vált maga is harcművésszé, miközben megmaradt falánk és lusta pandamackónak, sikertörténete így különösen közel állhat a kényelmes moziszékbe süppedő nézőkhöz. A gyakori folytatásképlethez illeszkedve a harmadik rész ötvözi a korábbi epizódok konfliktusait. A mesebeli, sosemvolt Kína békéjét veszélyeztető, kívülről érkező fenyegetés mellett Po családi gondokkal is birkózik: váratlanul felbukkanó apukája elvezeti őt a pandák földjére, ahol a főhős végre rá megszólalásig hasonlító rokonaival eszegetheti a rizsgombócot, régi barátai és gúnár-mostohája viszont félnek, hogy elveszítik őt.

A film vonzerejét elsősorban a kicsi vagy nagy, de egyformán aranyos pandák jelentik – még édes semmittevéssel töltött mindennapjaik is izgalmasabbak, mint az otromba főgonosszal folytatott összecsapások és a sokszínűségben rejlő erőt pajzsra emelő szép, de elkoptatott tanulság. A nemzedékeken átívelő hagyományok és őseink tiszteletére hívó történet alkotói érezhetően a siker szempontjából kulcsfontosságú távol-keleti piacot is szem előtt tartották, olcsó egzotikumként tálalt Kína-képükre mégsem érdemes haragudni. A butácska sztorit ugyanis pazar látványvilág ellensúlyozza: a meleg színekre és festményanimációs hatásokra építő, merész színstilizációt és a képi ötleteket (például az osztott képmezők használatát) az idősebb nézők is értékelhetik, ahogy őket célozzák a főhős önironikus poénjai is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/04 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12690

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 18 átlag: 4.5