Kovács Kata
The Love Punch – brit-francia, 2013. Rendezte és írta: Joel Hopkins. Kép: Jérome Alméras. Zene: Jean-Michel Bernard. Szereplők: Emma Thompson (Kate), Pierce Brosnan (Richard), Timothy Spall (Jerry), Tuppence Middleton (Sophie), Marisa Berenson (Catherine). Gyártó: Process Media / Radar Films. Forgalmazó: Vertigo Média. Szinkronizált. 94 perc.
A negyedik filmjét jegyző Joel Hopkins egy
kedves időskori románc után (Szerelem
második látásra) ismét elvált, kapuzárás előtt álló középosztálybeliek
boldogságkeresését teszi meg témájául, ezúttal egy screwball-heist kereszteződés erejéig. A rendező nemcsak a
célközönségéhez, azaz a derűre vágyó negyven felettiekhez maradt hűséges, de
múzsájához, Emma Thompsonhoz is, aki a korábbi filmben örökzöld párost alkotott
Dustin Hoffmannal. Az ugyancsak színészközpontú Százkarátos szerelemben a férfi főszerepet egy jóval kevésbé
halhatatlan sztár, Pierce Brosnan alakítja, a mellékszerepekben pedig Timothy
Spall és Celia Imrie hivatott a nézők rekeszizmaira hatni. Mint ahogyan a
színészválasztás, úgy a forgatókönyv és a kivitelezés is inkább a könnyen
eldobhatóság, és nem a klasszikus értékrend felé kacsintgat. Nemcsak a stílus,
de a háttér is a Nancy Meyers-filmekből ismerős: könnyed pasztell kertváros és
a kaland kedvéért a ragyogó Côte d'Azur. Elvált főhőseink a visszavonulás
előtti utolsó pillanatban rádöbbennek, hogy egy üzleti ballépés nyomán
nyugdíjalapjuknak, s így hátralévő békés éveik nyugalmának is búcsút
mondhatnak. Nekiindulnak tehát, hogy visszaszerezzék, amit elvettek tőlük, vagy
legalábbis ellenlábasuk világraszóló lagziján meglovasítsák a menyasszony tíz millió
dollárt érő nyakékét. A végeredmény egy gyenge humorú, de fárasztóan tempós
másfél óra rengeteg köntörfalazással és civódással, némi túlkoros
hegymászással, búvárkodással és más abszurd kalandokkal. Holott az idősödő, de
változatlanul ragyogó sztárok feltehetőleg sokkal szórakoztatóbbak lennének, ha
a játékidő nagy részében egyszerűen csak egymást bosszantanák, miközben a
reggeli lágytojásuk felbontásával bíbelődnek.
A cikk közvetlen elérhetőségei: | |
![]() | offline: Filmvilág folyóirat 2014/05 57-57. old. |
![]() | online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12002 |