rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Végtelen szerelem

Kovács Kata

Endless Love – amerikai, 2014. Rendezte: Shana Feste. Írta: Scott Spencer regénye alapján Joshua Safran. Kép: Andrew Dunn. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Alex Pettyfer (David), Gabriella Wilde (Jade), Bruce Greenwood (Hugh), Joely Richardson (Anne), Robert Patrick (Harry). Gyártó: Bluegrass Films / Fake Empre / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 105 perc.


„Ints búcsút az ártatlanságnak” – így szól a Franco Zeffirelli 1981-es melodrámájából készült remake, a Végtelen szerelem mottója, melyet Shana Feste (Reflektorfény) az idei Valentin napra készített. Jade és David szerelme mindkét filmben klasszikus Rómeó és Júlia-felnövéstörténet, némi osztálykülönbséggel. Míg azonban Zeffirellinél az alapvető konfliktus – bár a lány bohém családja és David konzervatív szülei között ugyancsak megvan a feszültség – a fiú kiszámíthatatlan tetteiből fakad, a mostani változat a két fiatal kapcsolatára, neveltetésükre, a hátterük közötti különbségre fekteti a hangsúlyt. Közös jövőjük lehetetlensége mellett érvel Jade apja, akinek kapóra jönnek David dühkitörései, hogy egy távoltartási végzéssel szétválassza a két fiatalt. Mindkét film a szerelmesek szétválaszthatatlanságát hangsúlyozza, valamint, hogy a fiú ártatlan: akármit is tesz, nem hisszük, hogy javíthatatlan, csupán a körülmények áldozata. Zeffirelli szerzői kézjegyei, a melodrámai motívumok, az önirónia-mentes, negédes romantika, az eleve elrendeltség és hősei ártatlan szépségének hangsúlyozása tinimozira áthangolva vándorolt át a 2014-es filmbe.


A film elején Jade jól nevelt úrilány, aki a szüleinek él, az orvosira készül és a családdal együtt próbál túllépni testvére tragikus elvesztésén. Daviddel való romantikus megismerkedése fordulópontot hoz a lány életébe, szellemi és szexuális értelemben is felszabadul. Ugyanakkor a család élete is megváltozik, a féltékeny apa ugyanis nem nyugszik bele, hogy a lánya a nyári szünidő idejére az orvosi gyakorlat helyett a bulizást és a randizást választja. A megismerkedés és a felszabadulás története a szerelem halhatatlanságát hangsúlyozó Zeffirellinél alig látszik, az apa-lánya vonzalom és Jade anyjának szerelme David iránt viszont a mostani változatban sokkal visszafogottabb. A dramaturgiai hangsúlyeltolások mellett a két film közötti fő különbség, hogy míg Zeffirelli súlyos tragédiába torkolló melodrámát készített, a mostani verzió egy melodrámai elemekkel átszőtt, Bálint-napi románc.




A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11861

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 362 átlag: 5.4