rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Lazacfogás Jemenben

Tüske Zsuzsanna

­Salmon Fishing in the Yemen – brit, 2011. Rendezte: Lasse Hallström. Írta: Paul Torday regényéből Simon Beaufoy. Kép: Terry Stacey. Zene: Dario Marianelli. Szereplők: Ewan McGregor (Fred), Emily Blunt (Harriet), Amr Waked (Sheikh), Kristin Scott Thomas (Bridget). Gyártó: Lionsgate / BBC Films. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 111 perc.

Úgy tűnik, ha Hollywood Szívügyi Támadásokért Felelős Bizottsága úgy dönt, a finom léptekre épülő, lopakodó stratégiát kívánja alkalmazni a közönség meghódítására, Lasse Hallström még mindig tökéletes vezetőnek bizonyul egy hatékony attakhoz. A szirupveszélyt rejtő akciókból jórészt győztesen kikeveredő rendező legutóbbi munkája, a Kedves John esetében – valószínűleg a melodráma-bestseller alapanyag édeskés ízvilága miatt – kissé elragadtatta magát, legfrissebb, fanyarabb előddel rendelkező adaptációjának levezénylésénél azonban már óvatosabban adagolta a cukrot.

Az eredetileg Paul Torday sikerregényének alapjául szolgáló történet szerint a visszafogott halbiológust, dr. Alfred Jones-t egy nap azzal a lehetetlen felkéréssel találja meg egy angolbarát, horgászőrült jemeni sejk megbízottja, a csinos és rátermett Harriett, hogy telepítsen lazacokat Jemen egyik kiszáradt folyómedrébe a műlegyes horgászat meghonosítása érdekében. Az eredetileg a hit, a különböző világok egyesítése és az emberbaráti szeretet jegyében megfogalmazott tervezet végül nem csak a politika, de Fred és Harriett életének állóvizét is rendesen felzavarja.

A regényhez képest újonnan elhelyezett fordulatokkal, a hangsúlyok áthelyezésével, a befejezés átírásával, valamint egy szolid műfajváltással a forgatókönyvíró, Simon Beaufoy felerősítette a magánélet és a közös ügy kapcsán felmerülő párhuzamokat. Ugyan a politikai szatíraként számon tartott, magánlevelezésből és hivatalos dokumentációból felépített eredeti mű, nagyrészt hűen visszaköszön Hallström mozgóképes verziójából, a halk szavú, fájdalmasabb pátoszt végül az össznépi öröm szorítja ki, valamint a hit mindent elsöprő erejének megéneklése mellett, nagyobb helyet, több bizalmat kap a szerelem és a finom hangszerelésű, romantikus komédia ügye is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/04 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11107

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 767 átlag: 5.43