rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Láttuk még

Tabuk nélkül – egy férfi és két nő

Kovács András Bálint

Igazi erotikus film: a szexnek csak viszonylag kevés szerep jut, a főszerep a vágyakozásé.

A harmincöt éves boldog, felső középosztálybeli családanyában olthatatlan érzéki vonzalom ébred egy lakókocsiban élő vándor favágó fiatalember iránt. A fiú – tudtán kívül – elrabolja az izgató fantáziáktól és álmoktól megzavart asszonyt, akinek ezután vágyai beteljesülnek, de nem úgy, ahogy ő képzelte: egy másik nővel kell osztoznia a vonzó fiún, s világos, hogy a következő lépés a promiszkuitás tökéletes érzéki felszabadulása lenne. Egy forró hármas szeretkezés után elszökik, de csak azért, hogy ismét a fiú karjaiban találhassa magát – egyedül, s könyörögjön neki, vigye magával. A fiú azonban hazaviszi férjéhez és kisfiához, mert ő tudja, hogy a család mindennél fontosabb.

A film az elején többet ígér szexben, mint amennyit végül nyújt, viszont kárpótol egy végiggondolt, bár nem túl árnyalt lélektani karakterábrázolással. Nemcsak, hogy felvillantja a nő kielégítetlenségének életrajzi hátterét (sikertelen kamaszkori szökés), hanem végigviszi a csavargóromantika illetve unalmas polgári jólét és monogám házasság, illetve poligám nemi kapcsolatok lelki kontrasztjait is. Érdekesek a film szemszögváltásai: egyértelműen a női fantáziálásból indít, majd a szeretkezéseknél drasztikusan átvált férfiszemszögbe (kétszer is két nő-egy férfi a felállás, a fürdőbeli szeretkezést öreg kínaiak is végignézik). A főhősnő ezt a szemszöget elutasítva menekül el, de így – jobb híján – visszakerül a polgári család problematikus, számára kijelölt helyére. Az ő fantáziavilágának nincs realitása: szabad és monogám férfi nincs. A szeretkezési jelenetek kicsit giccsesek, de polgárasszonyok számára kellőképpen felajzóak, a fényképezés mindenütt attraktív, a meztelen testek ábrázolás buján visszafogott. A motívumok és a helyszínek szimbolikája következetes és célzatos. Jó házasságban élő, de erotikus és érzelmi többlettel rendelkező fiatalasszonyok számára tanulságos és élvezetes film.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/03 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1082

Kulcsszavak:


Cikk értékelése:szavazat: 1503 átlag: 5.56