Tartalmi elemek kiemelése
rendező | színész | operatőr | forgatókönyvíró | zenész | egyéb személy | filmcímek | egyéb cím | Mindegyik | Egyik sem
Jelölje be, mely tartalmi elemeket szeretné kiemelve látni a szövegben!

Mozi

Újrakezdők

Tüske Zsuzsanna

The Rebound ­– amerikai, 2009. Rendezte és írta: Bart Freundlich. Kép: Jonathan Freeman. Zene: Clint Mansell. Szereplők: Catherine Zeta-Jones (Sandy), Justin Bartha (Aram Finklestein), Saidah Arrika Ekulona (Lateefah), Tom Riis Farrell (Terrence), Art Garfunkel (Harry). Gyártó: A&F Productions / The Film Department. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 97 perc

Úgy tűnik, egyes hollywoodi dívák esetében, a középkorúság határának közelsége, vagy annak átlépése nem csupán szépészeti beavatkozások, de minimum egy tavasz-ősz románc bevállalását jelenti éves ütemtervben. Ennek egy szolídabb példája a néhány évvel ezelőtti, Uma Thurman által beragyogott Első a szerelem, ám a jelenség hamisítatlan királynője Michelle Pfeiffer, akinek közelmúltbeli repertoárja már-már kórképszerűen erősíti a jelenséget. Iskolapélda erre az Anyád lehetnék, amely – ha együgyűségben nem is – téma és műfaj szempontjából közvetlen rokonságot mutat a legújabb, Catherine Zeta-Jones bűverejét felhasználó mintadarabbal.

Az Újrakezdők hőse Sandy, aki egy csapásra válik kertvárosi háztartásbeliből újdonsült, egyedülálló new york-ivá, amikor egy abszurd malőr következtében rájön, hogy férje megcsalta. Miközben két gyerekével fedelet keres a fejük fölé, egy kávézóban megismerkedik a fiatal, szintén összetört szívű Aram-mal, aki romantikus ábrándjait egy csalfa, francia bevándorló lányra, egyetemi végzettségét pedig felszolgálásra vesztegeti. A fiú néhány találkozás után a család bébiszitterévé lép elő és nem csak a gyerekekhez, de a szépséges munkaadó szívéhez is egyre közelebb kerül.

A nagyjátékfilmjeiben (Nem vagyunk már ugyanazok, Házasság a négyzeten) a férfi-nő kapcsolatot keserédes iróniával szemlélő Bart Freundlich (Kaliforgia) ezúttal is tartja megszokott hangvételét, banális alaphelyzetről mesél, amelyet sikerül néhány eredeti ötlettel, ügyesen formált geggel és jól irányzott humorral besűrítenie, így végül nem csak kötelező romkom tanulságokat kapunk, de például azt is megtudjuk, hogy lehet egy 80-as évekbeli akció-klasszikust színpadra állítani.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/07 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10292

Kulcsszavak: 2000-es évek, család(i viszonyok), házasságtörés, kritika/filmkritika, New York, Romantikus, szerelem, szingli, USA film, Vígjáték,


Cikk értékelése:szavazat: 830 átlag: 5.44