KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2022/01
MAGYAR PANTHEON
Tompa Andrea: Meztelen arccal. Törőcsik Mari a színpadon
Kelecsényi László: „Csoda, hogy élek”. Beszélgetés Törőcsik Marival

KÖZÖSSÉGI MÉDIA
Soós Tamás Dénes: A fogyasztók öntudatra ébredése. Kerekasztal-beszélgetés a közösségi médiáról
Kovács Gellért: Farkas a cseten. Barbora Chalupová – Vit Klusák: Csapda a neten
Sós Áron Árpád: A social media hatalma. Tony Ayres – Christian White: Clickbait

ÚJ RAJ
Bartal Dóra: Az érzékenység monopóliuma. Mia Hansen-Love

KORTÁRS DALLAMOK
Alföldi Nóra: „Evvel a dalban mondom el”. M űvészfilmes musicalek
Varró Attila: Színes nyomor. New York-i musicalek
Déri Zsolt: Szikraszilárdság. Edgar Wright: The Sparks Brothers
Vincze Teréz: Nyolc óra Beatles. Peter Jackson: The Beatles: Get Back

FILM/ZENE
Pernecker Dávid: Méhek és földrengések. Minimalista horror-zene

ANIMÁCIÓ
Pauló-Varga Ákos: Terhelt viszonyok. Primanima
Kránicz Bence: Toldi szelleme. Jankovics Marcell: Toldi-sorozat

TÉVÉSOROZATOK
Hegyi Gyula: A múlt utóélete. Orosz történelmi tévésorozatok
Teszár Dávid: Adósrabszolgák viadala. Hwang Dong-hyuk: Nyerd meg az életed

DOKU-ZÓNA
Boronyák Rita: A szabadság színei. Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Filmfesztivál
Bartal Dóra: Női terekben. Beszélgetés Kőrösi Mátéval
Margitházi Beja: Nem harcolni nem lehet. Franz Böhm: Dear Future Children

FESZTIVÁL
Baski Sándor: Trauma és bosszú. Sitges
Bakos Gábor: A képpé vált látvány. Szolnok: ATAFF

KÖNYV
Fekete Tamás: Alfred Hitchcock bemutatva. Edward White: Alfred Hitchcock tizenkét élete
Endrényi Krisztina: Iustitia és a múzsák. Kollarik Tamás – Takó Sándor: Film és jog a gyakorlatban

FILM/REGÉNY
Roboz Gábor: A fóbia mögötti vágy. Jane Campion: A kutya karmai között

KRITIKA
Baski Sándor: Kapcsolatok Oslóban. Joachim Trier: A világ legrosszabb embere
Fekete Tamás: Kiskarácsony. Tiszeker Dániel: Nagykarácsony
Gyenge Zsolt: Önző férfiak. Beszélgetés Lőrincz Nándorral és Nagy Bálinttal

MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Schubert Gusztáv: Veszélyes vizeken (1995/01)

Curtis Hanson filmje régies szabású akciómozi, többet küzdenek benne ésszel, mint erővel. Vagyis krónikusan vérszegény. Egy-két csúnya zúzódás, mindösszesen három halott. Nem tudom, hogy hozza így be a beléfektetett milliócskát. Csábításhoz marad tehát Meryl Streep és a veszélyes vizek. Az őrjöngő, rohanó montanai hegyi folyók hozzák a formájukat: lenyűgözőek és veszélyesek. Meryl Streep nem az. Úgyhogy vele is minden rendben van. Pár éve Kim Basinger tapicskolt gyönyörűen és nedvesen a zavaros vizekben, arra, ahol az Everglades – mocsarakban („erkölcsi fertő”); az volt a rosszabb felállás. Egy semmi-különös bostoni tanárnőről kiderül, hogy az élet nagyhercegnője, legyőzi a vad folyót, ahová nyári vízi túrára indult, és mellesleg az odaveszekedett rosszembereket is, akik őt és családját sakkban tartva próbálnak a sebes szurdokvizeken át eltűnni a rendőrség elől. Ezt az agyalmányt Hollywood mai sellői közül egyedül Meryl Streepnek hiszem el. Akárki más játszaná, szimpla superwoman-sztori kerekedne ki belőle. Maryl Streeppel mélyebb – ha nem is a legmélyebb – vizekre is elevezhetünk. Mert hát a kis Niagara, meg az ördögszurdok ‑ így a film – mind semmi ahhoz képest, ami odabenn örvénylik. A Veszélyes vizeken igazi családi thriller, sugallata szerint ott üti fel fejét a romlás, ahol a familiáris kötelékek meglazulnak. Ha a férjnek nem lenne fontosabb családjánál a munka, ha a magára hagyott feleség nem sóvárogna új kalandra, ha a fiúcska felnézhetne apjára – nem lennének ilyen könnyű prédái a csábos gonosznak. Aggodalomra nincsen ok: végül mindent legyőz a meglepetésszerűen újjáéledő családi szeretet. Még egyszer a hozzávalók: rosszemberek, vadvizek, csónakok. John Boorman negyedszázada ugyanebből minden idők egyik legnyomasztóbb thrillerét keverte ki. De ki emlékszik már a Deliverance-re?...

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40