KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2021/09
MAGYAR KLASSZIKUSOK
Varga Zoltán: Útvesztők álmodója. Orosz István animációi
Vajda Judit: Nem apácazárda. Melegfilmek a Kádár-korban
Kelecsényi László: Vegyész a filmszakmában. Beszélgetés Szekfü Andrással.
Zalán Márk: Hazai pályán. Nagylátószög – 120 éves a magyar film

MAGYAR MŰHELY
Várkonyi Benedek: Lélek harca. Beszélgetés Enyedi Ildikóval
Benke Attila: A lélek mélyén. Beszélgetés Krasznahorkai Balázzsal
Stőhr Lóránt: Szürkület. Nagy Dénes: Természetes fény

NEO-NOIR FILMEK
Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól. A film noir a hatvanas években – 1. rész
Varró Attila: Egy kalap alatt. Queer noir
Huber Zoltán: A paletta sötétebb színei. Soderbergh és a neo-noir

ÚJ RAJ
Kovács Kata:A melankólia mestere. Andrew Haigh
Szabó Ádám:Medvebőr. Ian McGuire: Északi vizeken

KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Barkóczi Janka:Mérlegforgás. Tillie Walden: Spinning

A CSEND MESTEREI
Andorka György:A síró harmadik. Franz Osten: Shiraz

FESZTIVÁL
Gyenge Zsolt: Adaptációktól a robbanó fejig. Cannes
Buglya Zsófia: Tektonikus mozgások. Graz

KRITIKA
Szíjártó Imre: Egy maréknyi euróért. Krasznahorkai Balázs: Hasadék
Baski Sándor: Ego kaland. Herendi Gábor: Toxikoma
Pozsonyi Janka: Tinédzser l’amour. François Ozon: 󈨙 nyara
Kovács Kata: A sérvműtéttől a kasztrálásig. Takács Mária: Kapd el a ritmust!
Baski Sándor: Eljött hozzátok. Valdimar Johannsson: Bárány

MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Kovács András Bálint: A Halászkirály legendája (1992/01)

Amikor Terry Gilliamot a velencei fesztivál sajtótájékoztatóján megkérdezték arról, létezik-e még a Monty Python-csoport, így válaszolt: „Tagjai, egy kivételével, már mind meghaltak kábítószer-túladagolásban, ez az egy valahol itt kódorog Velence környékén, és azt állítja magáról, hogy filmrendező. Vigyázzanak, ne higgyenek neki!”

A Brazil rendezője utolsó filmjét ugyanezzel az öniróniával, kedves humorral, és teljesen komolytalanul készítette el. A Halászkirály... egyszerre akciófilm, bohózat és szappanopera. Őrült emberek víziói keverednek benne egy brutális társadalom képével, s mindez beleágyazódik egyszerre két rózsaszín (vagy inkább sötétlila) szerelmi történetbe is. A film a mások iránt érzéketlen, gazdag yuppie-világot és a társadalom legalján tengődő, félig vagy teljesen bomlott elméjű páriák világát állítja szembe egymással. Hőse egy végzetes hiba folytán az elsőből lecsúszik a másodikba, majd megismerve és átélve a testi és lelki szenvedést, megváltódva, átlényegülve visszakerül a „normális” világba, amely ezentúl nem is tűnik már olyan normálisnak. Kissé őrült film ez, mint amilyenek a szerző korábbi művei, csak Gilliam az őrületet most megszelídíti, közérthető lélektani és társadalmi motívumokkal elfogadhatóvá, sőt kívánatossá teszi. Poénjait elsősorban dolby-stereoban, nagy vászonról, közel ülve lehet élvezni, távolról meglehetősen együgyűek. A film mindazonáltal végig fenntartja az érdeklődést, vágása jó ritmusú, a történetvezetés az utolsó percig tartalmaz váratlan meglepetéseket. Enyhén idegborzoló, kellemes szombat esti kikapcsolódás....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40