KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2024/11

DOKUMENTUM-VERZIÓK
Almási Tamás: Bevezető. A dokumentumfilm helyzete
Körkérdés dokumentumfilm jövőjéről
Horányi Péter: Filmezni minden áron. Szubjektív realizmus a kortárs dokumentumfilmben
Kovács Kata: Melyik erősebb, a sors vagy az akarat? Mikulán Dávid – Révész Bálint: KIX
Tizenkét életkép (Válogatás a 21. Verzió Filmfesztivál kínálatából)

AMERIKAI VALÓSÁG
Baski Sándor: Ember a politikai állatban. Ali Abbas: The Apprentice – A Trump-sztori
Pozsonyi Janka: Mesterségük a szex. Sean Baker kortárs Amerikája
Huszár András: „Az amerikai álom, bármit is jelent most”. Beszélgetés Sean Bakerrel
Nagy V. Gergő: Goromba balett. Évforduló: A texasi láncfűrészes mészárlás

KÉTARCÚ SZERZŐK
Kovács Kata: Bűnösök és áldozatok. Dobray György filmjei
Varró Attila: Par excellence abszurd. Quentin Dupieux metafilmjei
Herczeg Zsófia: Piknik előtt. Peter Weir rövidfilmjei

ELFELJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Szabó Ádám: Kívánjuk a cenzúra eltörlését. Pere Portabella

FESZTIVÁL
Huber Zoltán: A közönség kegyei. Toronto
Navarrai Mészáros Márton: Mérhetetlen energia. San Sebastian

KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Birkás Péter: Megint alakot váltottak. Daniel Warren Johnson: Transformers

KÖNYV
Havassy Gergely: Fallal a fejnek. Pólik József: Vetített démon

HATÁRSÁV
Kiss Dalma: A gép saját lelket választ. Lichter Péter – Nemes Z. Márió: The Grey Machine

KRITIKA
Schreiber András: Nyitott szívműtét. Matthias Glasner: Haldoklás, de komédia
Huber Zoltán: A képek ára. Ellen Kuras: Lee
Fekete Tamás: Kísérleti szerelem. Vincent Gallo: Buffalo 66

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!




Cikkajánló
Dániel Ferenc: Visszhangtalanul (1994/01)

Igaz, hogy hatan ülünk a Toldi mozi nézőterén, mégis azon álmélkodom, hogy a film, az igazi film mekkora távolságokat képes áthidalni. Én, itt Budapesten a tökéletes hermeneutika állapotában vagyok: műveletlenségem következtében semmit sem tudok a Léolo francia-kanadai rendezőjéről, Jean-Claude Lauzon-ról, mégis elvarázsol a távoli északi ember tehetsége, különös európaisága, az örök Dél utáni olthatatlan sóvárgása. Quebec mégiscsak messzebb van Taorminától; a mi Huszárik Zoltánunk is odavágyott, a kanadai számára mintha az örök megváltás helye volna. Ennél több is: északi identitásának tagadása s önkényes eredetének kijelölt származáshelye. „Léolo” –beszélő név. Koraérett gyereket, fiút, kiskamaszt jelöl, a film hősét, akinek rögeszmésen kell küzdenie családjában, környezetében a megnevezésért is. Mert Leo familiáris dagonyába taposható, zaftos szeretettel alja-prolilétezésre nevelhető, azaz, deformálható; míg Léoloként álmodozva, képzelegve talán van némi esélye a szabadulásnak, a kitörésnek....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40