KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

           
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/július
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• György Péter: Az erőszak mint stílus Izommozi
• Király Jenő: A borzalom esztétikája Izommozi
• Schubert Gusztáv: A leskelődő barbár Izommozi

• Barabás Klára: „A drog helyére beült a Szentlélek” Beszélgetés Xantus Jánossal
• Pajor Tamás: Rocktérítő
• Ardai Zoltán: A kultúrház romjain Úgy érezte, szabadon él
• Kovács András Bálint: Filmmágia A kommunikáció mítosza Bódy Gábor művészetében
• Zalán Vince: Kettős portré Bódy Gábor forgatókönyveiről
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Könnyű-e szabadabbnak lenni? Baku
• Zsugán István: Új hús? Sanremo
• Fáber András: Tűz és víz Isztambul
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Szárnyas fejvadász
• Hegyi Gyula: K. u. K. szökevények
• Tamás Amaryllis: A bosszú színe
• Szemadám György: A halálraítéltek utcája
• Báron György: Nagy zűr Kis Kínában
• Torma Tamás: A három amigo
• Vida János: Rövidzárlat
• Tamás Amaryllis: A tizenötéves kapitány
KÖNYV
• Báron György: Alapfok

• Lázár István: Kollányi bárkái
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: Georges Franju

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A végrehajtó

Sulykos Ilona

 

Ez a kanadai film két dolgot bizonyíthat be a nézőnek: 1. általános mondanivaló: a leghidegebb fejű ember érzelmei is befolyásolhatók, 2. speciálisabb: egy kapitalista állam végrehajtójának nemcsak az adósokkal, rosszindulatú munkatársaival, hanem saját lelkiismeretével is meg kell küzdenie.

A mondanivalót hordozó cselekmény pedig játszódik a nyugati társadalom business-szellemmel átszőtt hétköznapjainak világában. Maga a cselekmény azt mondja el – naivan, az emberi lélek bonyolultságát meghazudtolóan –, hogy miféle motiváló tényezők hatására hagy fel „szakmájával” a végrehajtó-berkekben „az év embere”-ként emlegetett John Collins. Nem lenne fair dolog kiragadni akár egyet is ezek közül a tényezők közül, olyan szépen illeszkednek súlyuknál és hatásuknál fogva lineáris sorrendbe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/06 46. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7432