KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
DAVID LYNCH
• Forgách András: Nő a bajban Inland Empire
• Simonyi Balázs: Utazás David Lynch koponyája körül Lynch, a festő
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Pásztorórák a filmművészettel Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Csillag Márton: 4 hónap, 3 hét és 2 nap Beszélgetés Cristian Mungiuval
• Mesterházi Lili: 4 hónap, 3 hét és 2 nap Beszélgetés Cristian Mungiuval
KÍNA
• Géczi Zoltán: Fejjel a Nagy Falnak A hatodik generáció filmesei
• Wostry Ferenc: A hús dühe Chang Cheh filmjei
ANIMÁCIÓ
• Kolozsi László: Rajzolok ide egy rendőrt Beszélgetés a magyar animációról
• Muhi Klára: A kecskeméti bárka KAFF
• Pápai Zsolt: Elfeledett pionírok És mégis mozog…
• Varga Zoltán: A tárgyak lelke Norman McLaren
FILMEMLÉKEZET
• Molnár Gál Péter: Anti-sztár Katharine Hepburn
KÖNYV
• Vincze Teréz: Mesterkurzus A film története
• Harmat György: A bennfentes Száz híres film
TELEVÍZÓ
• Soós Tamás: TV Taxi Magyar plazma
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Vörösből szőke Szemben a maffiával avagy olajozott viszonyok
• Báron György: Egy rosszabb nap A barátkozás lehetőségei
• Vajda Judit: A rövidtávfutók magányossága 4x100
LÁTTUK MÉG
• Vaskó Péter: Harry Potter és a Főnix rendje
• Vajda Judit: Salvador
• Vincze Teréz: Kék papagáj
• Csillag Márton: Evan, a minden6ó
• Pápai Zsolt: Törés
• Mátyás Péter: Utál a csaj
• Tüske Zsuzsanna: Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik
• Kovács Gellért: Disturbia
• Varró Attila: Az elhagyott szoba
DVD
• Pápai Zsolt: Peeping Tom
• Pápai Zsolt: Tűzveszély
• Kovács Marcell: Bűnözési hullám
• Pápai Zsolt: Café Moszkva

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Disturbia

Kovács Gellért

Disturbia – amerikai, 2007. Rendezte: D. J. Caruso. Írta: Christopher Landon. Kép: Rogier Stoffers. Zene: Geoff Zanelli. Szereplők: Shia LaBeouf (Kale), Sarah Roemer (Ashley), Aaron Yoo (Ronnie), Carrie-Anne Moss (Julie), David Morse (Turner). Gyártó: DreamWorks / Paramount Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Feliratos. 90 perc.

 

A Hátsó ablakot, ezt a számtalanszor idézett, több mint fél évszázada készült Hitchcock-remekművet egyszerűen nem tudják békén hagyni a nyughatatlan hollywoodiak. Számos utánérzés és egy pofátlan, azonos című tévéfilm után (rendezte: Jeff Bleckner, készült 1998-ban) most D. J. Caruso próbálta aktualizálni – az elsősorban tiniknek szánt thrillerek kereteihez szabva – a máig romlatlan eredeti főbb motívumait.

A mérsékelten izgalmas történet kukkolója Kale, a középiskolás kölyök, aki rendkívül nehezen viseli édesapja elvesztését: agresszív, kezelhetetlen, depressziós. Sokadik balhéja következményeként a bíróság háziőrizetben letöltendő szabadságvesztésre ítéli: felszíjaznak bokájára egy kis szerkezetet, amely közvetlenül a rend őreinek jelez, ha szökni próbálna. Nincs mese, a nyaralásnak lőttek! Mit tesz ilyenkor egy tinédzser az új évezredben? A technika vívmányaihoz menekül! Így hát dübörög a hiperszuper videójáték, suhan az szélessávú internet, pittyeg a dizájnos mobil, rögzít a tenyérnyi minikamera – vagyis zajlik a virtuális élet. Igen ám, de „raboskodó” hősünket a valós külvilág is foglalkoztatja! Kale először csak a kacér szomszéd lányka mindennapjait igyekszik kilesni, majd egy igazán vérfagyasztó momentumra is felfigyel: a szemközti házban roppant gyanús dolgok történnek. Gyilkosság? Vagy csak agyrém? Ki kéne nyomozni…

Emlékszünk, ugye: Hitchcock hősének, a begipszelt lábú fotóriporternek – vaslogikáján kívül – csak egy lassan újratöltődő, nyamvadt vaku állt a rendelkezésére, amikor szembeszállt az ördöggel. Botcsinálta „high-tech detektívünk” azonban egy egész elektronikai arzenál segítségével se képes túljárni ellenségének elborult elméjén. Szomorú, de a boldog vég e filmben csak és kizárólag a vakszerencsének köszönhető. És ezt felfoghatjuk akár üzenetként is.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/08 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9090