KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/március
• Almási Miklós: Európa megszállása Filmpiac
1895–1995
• Ardai Zoltán: Bábszínház tüzes szekéren Méliès-utazások
• Dániel Ferenc: Megszállott az utolsó centig Griffith
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Frankenstein és Orpheusz Frankenstein-tanulmányok (2.)

• Karátson Gábor: Ozu esküvői A Ji King és a film
• Turcsányi Sándor: ©umava, a Paradicsom Új cseh filmek
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Keleti szél Torinói jegyzetek
KÖNYV
• Komár Erzsébet: Casanova más szemmel
• Zsugán István: A kérdező Zsugán István kötetéről
• Jancsó Miklós: Levél a frontról Zsugán Istvánnak könyve megjelenésének ürügyén

• Bakács Tibor Settenkedő: Családi vállalkozás Beszélgetés Böszörményi Zsuzsával
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Nyolcadik utas: a taxisofőr Vörös Colibri
• Bikácsy Gergely: Rókapofák és szarformancia Salo, avagy Sodoma 120 napja
• Bori Erzsébet: Észak–déli átjáró Lamerica
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jobb szépnek és gazdagnak lenni
• Harmat György: Star Trek: Nemzedékek
• Nagy Gergely: Kvíz Show
• Nánay Bence: Lopakodók
• Tamás Amaryllis: Az Árnyék
• Hungler Tímea: Only You
• Barotányi Zoltán: Reneszánsz ember
• Asbóth Emil: A nagy ugrás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Only You

Hungler Tímea

Változnak az idők. Hajdanában, ha Hamupipőke elvesztette a cipellőjét, az érzelmeitől túlfűtött királyfi volt az, aki a fél várost tűvé tette a megfelelő méretű női láb után kutatva. Manapság már – különféle gyermekkori jóslatoknak köszönhetően – a Hamupipőkék hajkurásszák a királyfiakat.

Példánknál maradva: Faith, a mi kis amerikai Hamupipőkénk (alias Cinderella) éppen az esküvőjére készül egy szimpatikus lábszakorvossal, mikor csöng a telefon, és a vonal végén bejelentkezik az ismerős nevű ismeretlen, vagyis a férfi, akit az egykori jóslat Faith végzeteként aposztrofált. Kezdetét veszi az üldözéses verseny, melynek során, ha nem is a grand tour-t, de egy kis olasz körutat megtesz a lány a fantom-ideál kedvéért; reménykedve, hogy nem az ideális fantomot kergeti.

Az erősödő gyanú, hogy Faith aurája egyenesen vonzza a lábszakértőket, bizonyossággá válik, mikor útja során egy cipőügynök is mellé szegődik, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a hivatalos férj-jelölttel és a levegő-lovaggal is felvegye a versenyt. Faith a befolyásolhatóbbak közül való: meginogni látszik.

Hogy az ingá(s)ból pásztoróra lesz-e, hogy mennyire megbízhatóak az ezoterikus életfilozófiák, és hogy mit érdemes megnézni, ha Olaszhonba tévedünk – ilyesfajta kérdésekre válaszol a helyenként kifejezetten mulattató amerikai vígjáték.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/03 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=826