KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/december
PRO ÉS KONTRA
• Almási Miklós: Mesék az értékválságról Psyché
• Szigethy Gábor: Bódy Gábor Psychéje Psyché
• Császár István: Jegyzet a kritikáról A Psyché ürügyén
ESZMECSERE
• Nemes György: Egy néző dohogása
• Báron György: Védői talárban

• Spiró György: Legyünk őszinték! Pofonok völgye avagy Papp Lacit nem lehet legyőzni...
• Faragó Vilmos: Vissza a nagymamához Töredék az életről
• Pörös Géza: Kibírják-e az emberi kapcsolatok a rájuk nehezedő terheket? Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Zalán Vince: Radikális „mérsékeltség” Beszélgetés a nicaraguai filmről
• Simor András: Sémák és ellensémák Túlélők
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Mikrofonpróba Gdańsk
• Létay Vera: „Gazdálkodás, Horatio, gazdálkodás” San Sebastian
• Zalán Vince: Mintha Mannheim

• Fáber András: Őrültek-e az őrült nők? Hasonneműek szerelme a filmvásznon
• Kelecsényi László: Bűntudatunk természete A Latinovits-szindróma
LÁTTUK MÉG
• Iván Gábor: A pap, a kurtizán és a magányos hős
• Veress József: A kis postáslány
• Báron György: A naplopó
• Dávid Tibor: A világ rendje és biztonsága
• Loránd Gábor: Az Acélváros titka
• Schéry András: Idegenben
• Schéry András: Hölgyem, Isten áldja!
• Dávid Tibor: Árnyékbokszoló
• Palugyai István: Ékszerrablás fényes nappal
• Józsa György Gábor: Keresztül a Nagy Vízválasztón
TELEVÍZÓ
• Veress József: „Mert be vagyunk zárva...” Kulcskeresők
• Ökrös László: Ami után nem marad nyom Enyhítő körülmény
• Hollós Máté: Bűn és bűnhődés Petrovics Emil operája tévéfilmen
• Morvay Judit: Domaházi hegyek között... A néprajzkutató szemével
• Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 2.
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Stan és Pan; Jutalomutazás; Papírhold
KÖNYV
• Megyeri Lili: Két svájci filmtükör
• Gellért Gyöngyi: Ötszáz oldal a belga filmről
POSTA
• Tamás Krisztina: Forgatókönyv vagy filmszalag? Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Bucskó Béla: A másodhegedűs Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A világ rendje és biztonsága

Dávid Tibor

Hogyan kell unalmas politikai krimit készíteni? Nos, megtudjuk, ha megnézzük Claude d’Anna filmjét. A zürichi expresszen egy csinos fiatal nő és egy titokzatos férfi az ellenőrzésnél elcseréli egymás útlevelét, s ezzel bonyodalmak sorozata indul el. Mint később nagy keservesen értesülünk róla, a nő egy szerelmi kapcsolat befejezése miatt, a férfi pedig egy kompromittáló iratért utazik Svájcba. Tehát az alapvető kellékek megvannak a krimihez: mindenre elszánt főhős, kihívóan csinos hölgy és egy kis politikai cselszövés. Egy dologról azonban elfeledkezett a rendező: a feszültségteremtésről, pedig egy krimivel szemben ez minimális követelmény. A film utazással, lassú jövés-menéssel, érdektelen, kusza párbeszédekkel tarkítva folydogál, néha egy digitális óra villan fel a vásznon, jelezve, hogy hőseink percei meg vannak számlálva. A nézőt csak egy nevetséges üldözési jelenet és egy hatásvadász befejezés próbálja felélénkíteni. A női főszereplő, Laura Dechasnel is megajándékoz minket egy emlékezetesen rossz színészi alakítással. Az elmúlt hónapokban a műfaj három francia alkotásával is találkozhattunk a hazai mozikban; ezek közül talán ez a film a legsemmitmondóbb.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/12 44-45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7633