KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/július
KRÓNIKA
• Keresztury Dezső: Egy költő-filmes – Gyöngyössy Imre emlékére –
• N. N.: Lohr Ferenc
MÉDIA
• Szilágyi Ákos: Orosz médiatáj, magyar ecsettel
• Várkonyi Tibor: A látványosság-állam Politikusok a képernyőn
CYBERVILÁG
• Almási Miklós: A néző belép a képbe Digitalizált tévémozi
ANIMÁCIÓ
• Reisenbüchler Sándor: Norsteinről jut eszembe A rajzfilm Mozartja
• Antal István: Változatok sötét húrra ©vankmajer csodaországa

• Dániel Ferenc: Ki alkalmas a megváltásra? Viridiana
• Bikácsy Gergely: El Rey
FESZTIVÁL
• Hegyi Gyula: A kivonulás szomorúsága Portugál filmhét
• Báron György: Fényírók Mediawave

• Hirsch Tibor: Másmozi A Másképp Alapítvány a Cirko-Gejzírről
• Kovács András Bálint: Megnyitó-töredékek egy kisebbségi mozihoz
• Hirsch Tibor: Megnyitó-töredékek egy kisebbségi mozihoz
• Bakács Tibor Settenkedő: A nyúl nem is létezik Amatőrfilm
• Lányi András: Megnyitó-töredékek egy kisebbségi mozihoz
MÉDIA
• Kozma Gy. Uri: A reklám helye Reklám

• Bárdos Judit: Az olasz kapcsolat Római beszélgetés Giacomo Gambettivel
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Adios, companiero! Távol és mégis közel
• Turcsányi Sándor: Sissy Guitar Néha a csajok is úgy vannak vele
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: A hajsza
• Kovács András Bálint: Végzet
• Mockler János: Ments meg, mert ölnöm kell!
• Tamás Amaryllis: A szomszéd nője mindig zöldebb
• Ardai Zoltán: Lángoló jég
• Kuczogi Szilvia: Tőrbe csalva
• Fáber András: Angie
• Tamás Amaryllis: Ruby Cairo

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tőrbe csalva

Kuczogi Szilvia

A kosztümös itt nem kardos-hüvelyes, a kalandos nem akció, a színes nem Walt Disney. Vagyis jó. A Tőrbe csalva egy színes-tőrös-kalandos-kosztümös-történelmi film.

Gyermekkorunk filmjeire emlékeztet, akkoriban volt az a műfaj alapszabálya, hogy a legelső másodperctől fogva tudni lehetett a végét, nem volt se meglepetés, se csavarás, mégis elégedett volt mindenki.

Most II. Izabella idejében vagyunk Madridban, körülöttünk szépen fényképezett tágas terek, méltóságteljes tőrözés. A kard és a párbajtőr jelképezte a becsületet; ahogy öregedtek a vívómesterek, úgy halványult a gentlemanlike. A párbaj betiltása egyenlő volt a morál sutbadobásával, azontúl már semmin sem kellett csodálkozni. Ha csak azon nem, hogy miért vív egy nő jobban a kelleténél? Miért érdekli mindennél jobban a titkos vágás? Kinek a nyakán akarja kipróbálni? És akiknek a gigáján már ott a keresztvágás, azokat ő intézte el?

Megannyi kérdés, egy sem marad válaszolatlanul, mi pedig nézhetünk, mint a moziban, mert végre moziban vagyunk.

Ízléses, rövid és nagyon egyszerű. Egy kis kosztümös. Ezen az éghajlaton pedig mindig jól jön egy kiskosztüm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/07 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=693