KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/március
KRÓNIKA
• N. N.: Magyar filmhét Rómában és Triesztben

• Létay Vera: Mephisto ezredes Szabó István új filmjéről
• Zalán Vince: Hiteink lombtalanodása
• Lengyel László: Lezárult-e a per? A magyar nép nevében
• Lengyel László: Börtönbeszélgetések Háborús bűnösök – önmagukról
VIDEÓ
• Jancsó Gabriella: Gyártók, piacok, jogok Kitekintés a képmagnózás világára
• Koltai Ágnes: Képmagnózás – itthon Beszélgetés dr. Gombár Józseffel
• N. N.: A Mokép videókazetta-kínálata
• N. N.: A Pannónia Filmstúdió videó műterme
• N. N.: A televízió videókazetta-kínálata

• Deák Tamás: Antonioni és a megismerés esélyei
FESZTIVÁL
• Zilahi Judit: A másik Amerika New York
• Koltai Ágnes: Kortársunk a háború Lipcse
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Tavaszi szimfónia
• Lajta Gábor: Erotikus képregény
• Schreiber László: Prognózis
• Bérczes László: Berthe
• Ardai Zoltán: Ha már egyszer megesett
• Magyar Judit: Gumi-Tarzan
• Kapecz Zsuzsa: Az önvédelem nagymestere
• Harmat György: Házibuli
• Gáti Péter: Megtorlás
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Emlékezzünk játszva Szivárvány
• Breitner Miklós: Képhiba Gazdaság a tévében
• Koltai Tamás: Az eposz hitele Vaskor
• Szilágyi János: Péntek esti saláta Beszélgetés Balogh Náriával, a Televízió Ifjúsági Szerkesztőségének vezetőjével

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Házibuli

Harmat György

Dreams Are My Reality: Az álom a valóságom– erre a slágerre táncol a leggyakrabban a film tizenéves szerelmespárja. Claude Pinoteau (A pofon című igen gyenge vígjátékát néhány éve láthattuk) filmjében a valóság olyan, mint egy szép álom. Alighanem ennek is köszönhető, hogy a film kiemelkedő siker volt Franciaországban (már folyatását is bemutatták Buli 2 címmel), s valószínűleg kedvelni fogják a nézők nálunk is. Érthetően, például a színészi játék miatt: Brigitte Fossey anya) és Claude Brasseur (apa) a franciásan finom komédiázás magasiskoláját mutatja be. Lányuk, a 13 éves Vic szerepében pedig Sophie Marceau vonult fel természetes és könnyed léptekkel „a francia film ügyeletes üdvöskéjének” előkészített emelvényre. Vonzó az is, hogy a Házibuliban egymást érik a kedves humorú ötletek, a szellemes dialógusok.

Am a film túlságosan hosszú: időt hagy arra, hogy kezdeti jóérzésünk fokozatosan émelygésbe forduljon át. Ha egy férfi megcsalja a feleségét, az lehet szorító élethelyzet. Ha egy kamaszlánynak nagy a szerelmi bánata, az lehet együttérzést keltő. De ha előre tudjuk, hogy a férj visszatér hitveséhez; ha biztosak vagyunk benne, hogy a lány eljut a bulira, s kibékül szerelmével, akkor a játék nem komoly. Tét nélkül pedig a vígjáték sem az igazi. Itt aztán semminek nincs tétje, az idill megtörhetetlen. S ennél árnyaltabb látásmódot várhatunk egy kommersz-vígjátéktól is. Hogy nem hiába, arra van példa bőven.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1985/03 49. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6178