KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/november
KRÓNIKA
• Székely Gabriella: Könnyű-e filmrendezőnek lenni? Juris Podnieks halálára

• Reményi József Tamás: Ali én vagyok Fassbinder és más hazaárulók
• Bikácsy Gergely: Az utolsó ember Németorszag kilenc (új) nulla
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Orlando féltestvérei Velence
• N. N.: A 49. Velencei Fesztivál díjai
TELEVÍZÓ
• Turcsányi Sándor: Bohdalová térde Evald Schorm

• Gelencsér Gábor: A történelmi film vége Markéta Lazarová
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Videópalack Beszélgetés Hanák Gáborral
• Sipos Júlia: Kié a csőd? Beszélgetés stúdióvezetőkkel

• Timár Péter: Katarzis vasalás közben Mondino, a klipkirály
KRITIKA
• Báron György: Másnap Goldberg-variációk
• Zoltai Dénes: Zeneórák haladóknak Minden reggel
• Almási Miklós: Hollywoodi kövületek A játékos
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Apám dicsősége; anyám kastélya
• Turcsányi Sándor: Egyedülálló nő megosztaná...
• Bíró Péter: Mint a tűz
• Székely Gabriella: Paris Trout
• Sneé Péter: Fiúk (Boys)
• Schubert Gusztáv: Medicine Man
• Argejó Éva: Jöttem, láttam, beköltöztem
• Tamás Amaryllis: Isten veled, király

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mint a tűz

Bíró Péter

Nagyon nehéz kínai bevándorlónak lenni az Egyesült Államokban, kegyetlen és szomorú élet a Brandon Lee által alakított fiatalember osztályrésze is. Kísérti őt apja emléke, akit tank tiport el a Mennyei Béke Terén. A szabad Kínáért pénzt gyűjtő diákok estélyén pedig egyedüli szemtanújává válik egy kevésbé magasztos célokért elkövetett gyilkosságnak, és így egyszerre kerül útjába a Los Angeles-i kábítószerpiac ellenőrzéséért dulakodó amerikai és kínai maffiának. Ráadásul a nyomában liheg az FBI egyik pénzsóvár, romlott alkalmazottja is, alapjaiban ingatva meg e szervezetről a gáncsnélküli Cooper ügynök nyomán kialakult idealisztikus elképzeléseinket.

Hősünk helyzete tragikus és reménytelen, ő mégis megpróbálja kiverekedni magát. A rendező és vele szereplői a 100 perces film első négy percében túlesnek az apavesztés nyomasztó élményének kulisszahasogató felvázolásán, hogy aztán megkönnyebbülten kezdjék el azt, amihez értenek, a remek koreográfiájú verekedéseket. Az ifjabbik Lee valóban ügyes, apja, Bruce, nyilván korán kezdte a vele való foglalkozást. A fiú teljesítményéből az sem von le sokat, hogy ő bizony gyakran nyúl lőfegyverhez, nem úgy, mint kung-fu-ban valószínűleg felülmúlhatatlan atyja.

A lőtt sebek vörös rózsái között ott virul főhősünk és egy rendőrnő bimbózó szerelme is, de pusztán ennek kedvéért nem érdemes jegyet váltani a filmre, mivel az egészből csak Brandon Lee kidolgozott hasizma látszik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/11 55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=603