KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/március
• Grunwalsky Ferenc: Andrej Tarkovszkij
• Kovács András Bálint: Az idő betegsége Tarkovszkij Nosztalgiája
• Szilágyi Ákos: Az idő betegsége Tarkovszkij Nosztalgiája
• N. N.: Andrej Tarkovszkij filmjei
• Báron György: Léhán, komolyan Magyar film, 1986
• N. N.: A MUOSz Filmkritikusi Szakosztályának díjai
• Lukácsy Sándor: Gyász-zsoltár, (félig) gyerekhangon Elysium
• Barna Imre: „Nagy átverések folynak itt” Vakvilágban
• Kósa Ferenc: A Béres-ügy Naplójegyzetek
• Nagy László: Megszületett Híradás egy ígéretes hatású szerről
• N. N.: Az utolsó szó jogán Potréfilm dr. Béres Józsefről
• Bikácsy Gergely: A tájfun szeme Nantes
LÁTTUK MÉG
• Waszlavik László: Magic – Varázslat (A Queen Budapesten)
• Nóvé Béla: Veszélyes őrjárat
• Schubert Gusztáv: Nő a volánnál
• Ardai Zoltán: Sárga Haj és az Arany Erőd
• Nagy Zsolt: Asterix, a gall
• Baló Júlia: Szikét kérek!
• Tamás Amaryllis: Békés ég
• Mannhardt András: A gésa
• Nagy Zsolt: Rock Rióban
• Schreiber László: Hajnalcsillag
• Nóvé Béla: Kakukk a sötét erdőben
TELEVÍZÓ
• Kazovszkij El: Mnouchkine Molière-je avagy a színház és Jákob létrája
KRÓNIKA
• Schubert Gusztáv: Cary Grant (1904–1986)

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Rock Rióban

Nagy Zsolt

 

Nem igazán dönthette el magában Lael Rodrigues rendező, hogy valójában miről is fog filmet készíteni. Egy biztos: filmes tájékozottsága igen széles körű, mivel legalább öt-hat különböző típusú műfaji film eszköztárát vonultatja fel, miközben bátor kézzel „emel át” motívumokat klasszikus szerzői filmekből is. Elindít egy szokványos karriertörténetet, amelyben a kisvárosi sztárénekesnő elhatározza, hogy meghódítja a riói könnyűzenei stúdiók világát. (Lásd: Flashdance, Üvegtörők.)

A nagyvárosba érkezve a kihívóan csinos Bete hirtelen egy Vidékiek New Yorkban alaphelyzetű gyenge burleszkben találja magát, amelyhez a hátteret festett díszletek helyett egy – leginkább az IBUSZ-prospektusok kedvcsináló képi világát megelevenítő – gyönyörű, de olykor brutálisan hétköznapi, de nagyon „laza”, igazán „latinos” metropolis képei szolgáltatják. Hősnőnk reménytelen telefonálgatásai és céltalan ődöngései közepette véletlenül egy utcai gyilkosság szemtanúja lesz, amire azért van szükség, hogy előkerülhessen (Antonioni Nagyításából) az oknyomozó fotós – kevésbé töprengő, de annál célratörőbb kiadásban. Innentől már három filmet látunk egyszerre, egy Emmanuelle-féle soft-sex történet keveredik a vékonyka bűnügyi szállal és az új amerikai musicalból ismerős tánc- és zenebetétekkel. A megközelíthetetlen stúdiókban pedig nagyhatalmú producerek irányítása alatt az ügyeletes „sztárok” gyártják a rockzene teljesen kiüresedett, kiherélt paródiáját, amelynek langyos dallamai az egész film zenei-hangulati alapját megadják. Luxuslakások és autócsodák, műtermek és tengerparti strandok között a „sex and drogs and rock’n roll” jegyében ténfergő, hol elesett, hol talpraesett, de sokszor megesett hősnőnk a fiatal fotós segítségével – miután elkeseredésében már éppen hazaindult – végül természetesen karriert csinál. Ez a történet szerencsére már nem fért bele ebbe a leginkább egy hosszúra nyúlt videóklipre emlékeztető nagyon közepes filmbe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/03 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5592