KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/november
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 2019 Filmodisszeia Jubileumi Filmvilág-est
• (X) : Emberi jogok fesztiválja Budapest Center for Resource Management
• A szerkesztőség : Nyolcvanöt éves Illés György
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Grunwalsky Ferenc: Az a bizonyos kép ott a falon... Tévé a romokban
• Muhi Klára: Helyzet van Beszélgetés a filmszakmáról
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Szentek, szajhák, világvége Velence
VÁROSVÍZIÓK
• Bikácsy Gergely: Romlott húsok Rómája „Élettől duzzadó temető”
• Győrffy Iván: A tükrök városa Velence-filmek
TITANIC
• Varró Attila: Sifré-kódexek
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Bio-monitorok
• Herpai Gergely: Halál játékból Exitus CD ROM-ra

• Schubert Gusztáv: Napóleon a fiókban
• Forgách András: Kubrick karácsonya Tágra zárt szemek
• Takács Ferenc: Életre-halálra: dráma a bíróságon Tárgyalótermi klasszikusok
• Bodolai László: Törvénytől sújtva Tárgyalótermi filmek
• Ludassy Mária: Vérvád Ausztráliában Sikoly a sötétben
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Bölcsészek köve Az Alkimista és a Szűz
LÁTTUK MÉG
• Kömlődi Ferenc: New Rose Hotel
• Harmat György: Csodás álmok jönnek
• Máriássy Vanda: Lottózsonglőrök
• Nevelős Zoltán: Mocskos zsaruk
• Békés Pál: Dilisek vacsorája
• Mátyás Péter: Oltári nő
• Korcsog Balázs: Állj, vagy jövök!
• Köves Gábor: Fergeteges forgatás
• Tamás Amaryllis: Párosban a városban
• Pápai Zsolt: Három évszak
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Szuszinka

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mocskos zsaruk

Nevelős Zoltán

 

Egy nagy robbanással kitör a gengszterháború a kínai negyedben. A New York-i rendőrség a körzetben dolgozó ázsiaiakból álló egységet egy elszánt fehérbőrű zöldfülűvel erősíti meg, akit egy kínai-amerikai öreg róka mellé osztanak be társnak. Így szállnak szembe a gátlástalan bandákkal, miközben a címben jelzett korrupció útvesztőiben bolyonganak.

A történet főhőse ugyan a Wahlberg alakította fiatal rendőr, a film igazi vonzerejét mégis Chow Yun-fat jelenti, Hongkong legnagyobb revolverhőse. Chow Yun-fat a robbanások között lassított felvételen két kezében kifogyhatatlan tárú pisztolyokból tüzelve vetődő akcióhős eredetije. A nagy keleti akciórendezők után őt is átcsábította Hollywood az óceánon, s most a Gyilkosok gyilkosa után (amely kedves duett volt Mira Sorvinóval, mégis üres utánzata a hongkongi tűzparádéknak) árnyaltabb szerepet kap második amerikai filmjében.

Chow pályája során felváltva játszott hol zsarut, hol bűnözőt, a néző szimpátiája minden esetben vele volt, ahogy az egy régi típusú sztárnál kötelező is. Ebben a filmben más szabályok működnek. James Foley rendező kevésbé lőporos bűnügyi történetekkel a háta mögött nem is tűzte ki célul, hogy imitálja a hongkongi akciófilmek dinamizmusát; az amerikai zsarufilm hagyományban gyökerező, lövöldözés-üldözéses krimit készített. A film valósághűségre törekszik mind a környezetrajz, mind a jellemábrázolás terén, az erőszak megjelenítése sem olyan balettszerű, mint a hongkongi mesterek filmjeiben. Tekintve, hogy a New York-i kínai negyed életét, és a korrupcióval szembesülő rendőrök lelki tusáját már számtalan filmben láthatta mindenki, az eredmény csak egy újabb krimi, amely működik ugyan, de nemigen ugraszt föl a párnázott székből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/11 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4636