KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/május
MAGYAR MŰHELY
• Tamás Amaryllis: Fehér mágia
• Bereményi Géza: A mítosz, amelyet megélsz Privát Magyarország
• Fáber András: Nagy családi vonatozás Da capo
• Báron György: A csehovi légpuska Céllövölde

• Tillmann József A.: Ikonoklasszikus elvetemültségek Képözön és kellékkollázs
FEDERICO FELLINI
• Balassa Péter: Az öreg filmdemokrata Fellini rajza

• Koltai Ágnes: Exodustól Exodusig Az izraeli film a nyolcvanas években
• Bikácsy Gergely: Fecskék a börtönben A francia film vásott kölykei
• Takács Ferenc: Háború és vége Vietnam értelme
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Az ötvenfontos részvény London

• Zalán Vince: Kinepolisok
LÁTTUK MÉG
• Bikácsy Gergely: A kötél
• Szemadám György: Kék bársony
• Koltai Ágnes: Cinema Paradisò
• Ardai Zoltán: Rózsák háborúja
• Báron György: Saigon
• Szemadám György: Az utolsó csepp
• Tamás Amaryllis: Az Aranyfiú
• Fáber András: Valami vadság
KRÓNIKA
• Fáber András: A holnap sztárjai Filmfesztivál Genfben

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az Aranyfiú

Tamás Amaryllis

 

Akár a nyolcvanas évek elején Kaliforniából elinduló New Age (Új Korszak) szellemi mozgalom termékének is gondolhatnánk a hol keleti filozófiát, hol régi kultúrák ránkmaradt mítoszait, a Titkos Tudást megidéző filmet. Szellemi, lel-

Az aranyfiú (fent) Valami vadság (lent) ki degradációval öntelten kérkedő, hitetlenkedő korunkban – melyet a régiek Kali-korszaknak jövendöltek – különös perspektívából vet fel ősi és elfeledett, ám az atomidőtől a galaxisi-időkig örökérvényű kérdéseket. – Vajon előre haladunk-e, miközben előre masírozunk? – Biztos-e, hogy fejlettebbek vagyunk némely előző földi civilizációnál? – Nem vagyunk-e barbárabbak letűnt korok embereinél?

A filmmesében a tibeti Aranyfiú – az istenember inkarnációja (akit a gyermek J. L. Reate alakít, testi-lelki eleganciával) és az amerikai „social worker” – az eltűnt fiatalok felkutatásával foglalkozó Chandler Jarrell – összefonódó sorsa a fejlett civilizációk és primitív törzsek napjainkban is egyidejű létezését regéli. Az Aranyfiú nemcsak azokat az ősi ismereteket birtokolja, amelyeket mi nemrég szereztünk meg, hanem azt a természetfölötti erőt is, amellyel mi már nem rendelkezünk. De ha egy olcsónak, hétköznapinak tűnő történet képes a lét feletti elmélkedésre indítani közép-európai ritmusban és racionálisan ketyegő szívünket és elménket, talán lehetünk még a makrokozmosz gyermekei.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1990/05 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4353