KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/június
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Szájtépés filmszakadásig 2.

• Kovács András Bálint: Sötét filmek A film noire és a modernitás
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Teremtés, lidércnyomás Noteszlapok
• Székely Gabriella: Együttműködik-e a kultúra? Beszélgetés Sára Sándorral
• Mihancsik Zsófia: A bűn iskolái Gyereksorsok és dokumentumok
• Tamás Amaryllis: Nem kor-szerű történet Beszélgetés Almási Tamással

• Schubert Gusztáv: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• Tatár György: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• Tillmann József A.: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• N. N.: New Age mozi
• Kriston László: Lelkek szélesvásznon New Age a moziban
• Kriston László: New Age és profit
• Altorjay Gábor: Leni és Balázs Egy film vázlata
• Márton László: Mozgó és be van tiltva Weimari tabuk
• Turcsányi Sándor: Ismeri Ön Turzonovovát? Szlovák filmek
KÖNYV
• Kömlődi Ferenc: Médiaforradalom Ost-West Internet

• Fáber András: Magritte-dimenziók Alain Robbe-Grillet A szép fogolynőről
• Nánay Bence: A vízcsepp ráér Bill Viola mozgó festményei
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Félkegyelem Kelj fel Jancsi
• Ágfalvi Attila: Terelgetni, visszalépni Beszélgetés Fonyó Gergellyel
• Békés Pál: Devon szirtek Hadszíntér
• Varró Attila: Kamera-színház Férfitársaságban; Barátok és szomszédok
LÁTTUK MÉG
• Ágfalvi Attila: A lé meg a Lola
• Ádám Péter: Az évszázad gyermekei
• Bíró László: Doktor zsiványok
• Pápai Zsolt: A Mars-mentőakció
• Ardai Zoltán: Minden héten háború
• Máriássy Vanda: Az új Éva
• Hungler Tímea: Női vonalak
• Tosoki Gyula: Erin Brockovich – Zűrös természet
• Vidovszky György: Hulla, hó telizsák
• Illés Mária: Tök alsó
• Nyírő András: Brókerarcok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Özönvíz

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tök alsó

Illés Mária

 

Ez a cím is azért van, mert valahogy el kell nevezni egy filmet. Hogy pontosan mit jelent, kideríthetetlen. Persze egy biztos, a keresztapuka nem a kártyalapra gondolt tréfás pillanatában, amikor kiötlötte ezt az erotikus áthallású címet, hanem – vélhetően – az újabban divattá vált nyakatekert, ízléstelen és sekélyes szlogengyárosok hatása alá került. Kár, pedig a film többet érdemelne. A főszereplő Rob Schneider, aki a Saturday Night Live című tévéműsorban tűnt fel először, igazán kedves figura: szimpatikus antihős természetes nagyravágyással. E filmben ráosztott szerepe szerint azt a különleges feladatot kapja, hogy három hétig vigyázzon egy dúsgazdag és rosszmodorú selyemfiú házára. A halakért rajongó, kétbalkezes Deuce – aki eddig medencetakarításból éldegélt – egy mozdulattal víz alatti terepasztallá változtatja a lakást, amikor felborítja a dzsigoló hatalmas, vagyont érő akváriumát. A hátralévő idő természetesen a nyomok eltüntetésének jegyében telik, amihez az anyagi hátteret kenyéradó gazdájának hoppon maradt női vendégei biztosítják. Deuce selyemfiú karrierje mégis egészen másképp alakul, mint azt ilyen előzmények után egy sablonos vígjátékban megszokhattuk. A Monty Python-féle abszurd humor keveredik némi didaktikus romantikával, a határokat nem ismerő obszcenitás egy kis mesei szolidaritással. Ettől az egyvelegtől a film persze elég egyenetlen színvonalú: a jelenetek kiszolgáltatottak a poénok minőségének, s emiatt sokszor zavaró annak eldöntetlensége, vajon a jelenet van a viccért, vagy a komédiázás a jelenetért. Meglepő viszont, hogy a film máris reagál a Mátrix sikerére: kétszer is hanyatt dobják magukat a szereplők, miközben a levegőben repülő tányérok és egyéb tárgyak elől menekülnek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/06 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2976