KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

13 kísértet

Herpai Gergely

 

E horrorfilm erényeinek összefoglalásánál nagyon könnyű dolgom van, mert mindössze két dolgot emelhetek ki: egyrészt néhol tényleg félelmetes, másrészt a „régi ódon kastély, melyet szellemek járnak”-féle klisé helyett ezúttal egy vizuálisan egész érdekes, modern, üvegfalú házban járunk. Az épület egykori tulaja a megátalkodott kalandor, a beszédes nevű Cyrus Kriticos (a filmkritikusokat nem nagyon szeretjük, ugye?), egykori kalandor, mágus és szellemidéző, aki „otthonának” rettenetes zugaiban szellemeket rejteget. Miután egyik kísértetbegyűjtő akciója során elhalálozik, házát unokaöccsére, Arthurra (Tony Shalhoub) és két gyermekére hagyja, mely közül az egyiket (Kathy-t) az amerikai kamaszfiúk vágyának nem túl titokzatos, de annál erotikusabb tárgya, Shannon Elizabeth alakítja. Természetesen a szellemek elszabadulnak „palackjukból”, ezt azonban nem lehet elmondani a forgatókönyvíró fantáziájáról, aki egy elég ötlettelen (bár kétségtelenül gyakran félelmetes) üldözős horror sztorit dobott össze, amely a legrosszabb Clive Barker folyatatást (Kampókéz 3) is alulmúlja.

A jobb sorsra érdemes F. Murray Abraham csak nyűglődik szűkre szabott, ostoba szerepében, Shannon Elizabeth pedig akár rá is festhetné (szintén „szűkre szabott”) pólójára: „tini horrorban akarok szerepelni!”


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/03 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2497