KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/március
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: „A forgalmazási felületek kibővültek” Beszélgetés Káel Csabával
• Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” Kerekasztal-beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság PÁRHUZAMOS MONTÁZS: Sodrásban // Macerás ügyek
• Kolozsi László: A húsleves muzsikája Jeney Zoltán filmzenéi
• Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs Richly Zsolt (1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
• Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek Marco Bellocchio
• Kovács Patrik: Éjsötét győzelem Az első áruló
JAN HřEBEJK
• Gerencsér Péter: Befejezetlen múlt idők Jan Hřebejk filmjei
ÁLLATI ELMÉK
• Kovács Gellért: Digitális idomárok CGI-meseállatok Hollywoodban
• Nemes Z. Márió: Majomparádé Mit tett Jack?
• Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt Garfield
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
• Borbíró András: A tehetség átka A művészportrék közhelyei
• Palotai János: Mű és modelljei A Mű szerző nélkül háttere
FILMEMLÉKEZET
• Gelencsér Gábor: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Pápai Zsolt: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Murai András: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Bakos Gábor: Őskép-kutatás Gaál István: Keralai mozaikok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Pólik József: Körhinta a viharban Platón barlangmozija
TELEVÍZÓ
• Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron Bátrak földje
• Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen Watchmen
KRITIKA
• Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr
• Teszár Dávid: Ember a gépezetben Sajnáljuk, nem találtuk otthon
• Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében Isten létezik, és Petrunijának hívják
• Tóth Péter Pál: Túlélések A feltaláló
HATÁRSÁV
• Pethő Réka: Obiectiva Theodora A színésznő élete
MOZI
• Gelencsér Gábor: Világpolgárok
• Kovács Kata: A nevek dala
• Baski Sándor: Swallow
• Kránicz Bence: Inkább lennék özvegy
• Rudolf Dániel: Közel a horizonthoz
• Pazár Sarolta: Tess és én – Életem legfurcsább hete
• Vajda Judit: Ailo – Egy kis rénszarvas nagy utazása
• Alföldi Nóra: Mint egy főnök
• Kovács Patrik: Úriemberek
• Huber Zoltán: Talpig fegyverben
• Fekete Tamás: Öngyilkos túra
• Lovas Anna: Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
DVD
• Benke Attila: Nincs akadály
• Varga Zoltán: Szellemirtók
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Kovács Patrik: Szombat esti láz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Alan Moore tanulóévei

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Talk Show

Lubianker Dávid

Lubianker Dávid

Late Night – amerikai, 2019. Rendezte: Nisha Ganatra. Szereplők: Emma Thompson, Mindy Kaling, John Lithgow. Forgalmazó: Bontonfilm. 98 perc.

 

Manapság már olyan multik is gyártanak közvetlenül filmeket, mint az Amazon, akiknek nem ez a fő profiljuk. A Talk Show is az ő filmjük: a streaming-platform saját produkciója, ennek ellenére mozis forgalmazásba került a tengerentúlon.

A Talk Show a televíziós műsorkészítés világába kalauzol, de nem a szakma kulisszatitkait fürkészi. Középpontjában egy frissen kialakuló barátság áll, amelyről a közelmúlt brit-amerikai koprodukcióban készült romkomjainak hangnemében beszél; olyan filmek nyomvonalán halad, mint a Meztelen Juliet, a Bridget Jones babát vár vagy a Yesterday, történetvezetését, stílusát illetően egyaránt. Az Emma Thompson által alakított, egykor nagymenő, de megkopott fényű műsorvezető és a fiatal, feltörekvő, tehetséges kezdő szövegíró (a számos nagysikerű sorozat – A hivatal, Champions – írójaként és színésznőjként ismert Mindy Kaling) barátságának meséje nem kifejezetten eredeti, de a történet kiszámíthatóságáért kárpótolnak a minőségi screwball comedyket idézően pörgős dialógusok és tartalmas poénok. Nem beszélve a kiváló főszereplőpárosról. Thompson profin megformált, rideg, távolságtartó játéka és a mindig optimista Kaling életvidám karaktere remekül kiegészíti egymást. A jól megírt, kizárólag női protagonistákkal dolgozó – és női rendező által jegyzett – film igen ritka, a Talk Show mégsem kizárólag a hölgy közönség igényeinek kíván eleget tenni.

A Talk Show kiváló szórakozás, de a film és média világát jelenleg is beárnyékoló folyamatos munkahelyi zaklatásos botrányok korában néminemű mélységgel, aktuális mondanivalóval is bír. Nem hordoz konkrét politikai üzenetet, mégis emberközelien mutatja be az etnikumok és a nők küzdelmét a munkahelyi egyenjogúságért és az egyenlő karrierlehetőségekért, ami nem kis teljesítmény egy családias hangvételű filmtől.

Extrák: Két kisfilm, egy werk.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/03 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14464