KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/december
MAGYAR MŰHELY
• Pentelényi László: Az arcok iskolája Fehér György arcképe
• Murai András: Hol marad a Világforradalom? Filmek a Tanácsköztársaságról
• Kovács Bálint: Vérvörös veréb Drakulics elvtárs
• Kránicz Bence: Vérpettyek az elvtársnő arcán Beszélgetés Bodzsár Márkkal
• Vajda Judit: Szólamhatár Szép csendben
• Kolozsi László: Magas Déva lánya Déva
PÁRHUZAMOS MONTÁZS
• Kormos Balázs: „Nekem már nincs ötletem…” A kis Valentinó és a Dealer
HOLLYWOOD ÉS GOTHAM
• Hirsch Tibor: Megbántottak dühe A tömegek lázadása
KOREA 100
• Kránicz Bence: A szegények lázadása Beszélgetés Bong Joon-hóval
• Vincze Teréz: Lehetetlen forradalom Élősködők
• Teszár Dávid: Bong Joon-ho és társai Koreai Filmfesztivál
TRAUMA ÉS RÉMÁLOM
• Kovács Patrik: Mesék az Overlook Hotelből A Ragyogás és az Álom doktor
• Szabó G. Ádám: Az elnyomás gyermekei Narciso Ibáñez Serrador (1935–2019)
• Nemes Z. Márió: Spirál-láz Junji Ito: Uzumaki
• Baski Sándor: Privát poklok Sitges
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Fájdalmak és dicsőségek Toronto
• Pauló-Varga Ákos: A prérifarkas, a taxis és a propaganda Primanima
• Fekete Tamás: A mentőcsónakok szüksége Titanic 2019
FILM + ZENE
• Ardai Zoltán: Fontana, mono Miles Davis
• Kovács Gellért: Két fekete királynő Ella Fitzgerald //Aretha Franklin
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Adócsaló nagymenők Pénzmosó
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Kamaszok a teljes idegösszeomlás szélén Eufória
KRITIKA
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy bosszúálló Az ír
• Nevelős Zoltán: Magánkopók lábnyomai Árva Brooklyn
MOZI
• Baski Sándor: Tejháború
• Alföldi Nóra: Tel Avivban minden megtörténhet
• Sándor Anna: Családi karácsony
• Vajda Judit: Időtlen szerelem
• Pethő Réka: Egy esős nap New Yorkban
• Kránicz Bence: Midway
• Kovács Kata: Léghajósok
• Tüske Zsuzsanna: Múlt karácsony
• Andorka György: Terminator: Sötét végzet
• Lovas Anna: Shaun, a bárány és a farmonkívüli
• Fekete Tamás: Zombieland: A második lövés
• Varga Zoltán: Addams Family – A galád család
• Roboz Gábor: Halálod appja
• Kovács Marcell: Lidérces mesék éjszakája
DVD
• Benke Attila: Toy Story 1–4. gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Veszett a világ
• Kovács Patrik: Préda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Halálod appja

Roboz Gábor

Countdown – amerikai, 2019. Rendezte és írta: Justin Dec. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Danny Bensi. Szereplők: Elizabeth Lail (Quinn), Talitha Bateman (Jordan), Peter Facinelli (Dr. Sullivan). Gyártó: Wrigley Pictures. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 90 perc.

 

Meglepően sokáig kellett várni arra, hogy valaki végre zsánerfilmet forgasson a hétköznapokba már régen beépült mobilos alkalmazásokra építve, ugyanakkor az idén bemutatott Halálod appja nem arról árulkodik, hogy évekig érlelték a koncepciót. A korábban rövidfilmeket és egy népszerű websorozatot készítő Justin Dec nagyjátékfilmes bemutatkozásában egyre többen töltik le a címbeli applikációt, amely számlálója segítségével percre pontosan jelzi felhasználójának, mennyi van még hátra az életéből, a főhősként megismert kórházi nővérnek pedig pont annyi órát ír ki a szoftver, hogy még legyen ideje megpróbálni elkerülni az elkerülhetetlent.

A hagyományos slasher-dramaturgiát követő film író-rendezőjéről hamar kiderül, hogy a teljesen fantáziátlan horroriparosok egyetlen segédeszközére tud csak támaszkodni, és úgy halmozza a jump scare-eket, mintha darabra szerződött volna. Érezhetően csak a műfaji minimumot teljesíteni vágyó munkájától egyedül azt lenne jogos elvárni, hogy a mintául szolgáló Végső állomás franchise-hoz hasonlóan legalább kreatív halálnemekkel görgesse előre a cselekményt, de még ezzel is adós marad, ugyanakkor egy mellékszálával egyelőre kuriózumértékű metoosploitationt valósít meg. Dec produkciójában igazán mindössze az szórakoztató, hogy reflektál az apróbetűs szerződési feltételek el nem olvasásának veszélyére, a filmmel kapcsolatos legnagyobb teljesítményt pedig furcsamód a sokat kritizált magyar címadási gyakorlat valódi remekműve jelenti.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/12 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14376