KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/december
MAGYAR MŰHELY
• Pentelényi László: Az arcok iskolája Fehér György arcképe
• Murai András: Hol marad a Világforradalom? Filmek a Tanácsköztársaságról
• Kovács Bálint: Vérvörös veréb Drakulics elvtárs
• Kránicz Bence: Vérpettyek az elvtársnő arcán Beszélgetés Bodzsár Márkkal
• Vajda Judit: Szólamhatár Szép csendben
• Kolozsi László: Magas Déva lánya Déva
PÁRHUZAMOS MONTÁZS
• Kormos Balázs: „Nekem már nincs ötletem…” A kis Valentinó és a Dealer
HOLLYWOOD ÉS GOTHAM
• Hirsch Tibor: Megbántottak dühe A tömegek lázadása
KOREA 100
• Kránicz Bence: A szegények lázadása Beszélgetés Bong Joon-hóval
• Vincze Teréz: Lehetetlen forradalom Élősködők
• Teszár Dávid: Bong Joon-ho és társai Koreai Filmfesztivál
TRAUMA ÉS RÉMÁLOM
• Kovács Patrik: Mesék az Overlook Hotelből A Ragyogás és az Álom doktor
• Szabó G. Ádám: Az elnyomás gyermekei Narciso Ibáñez Serrador (1935–2019)
• Nemes Z. Márió: Spirál-láz Junji Ito: Uzumaki
• Baski Sándor: Privát poklok Sitges
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Fájdalmak és dicsőségek Toronto
• Pauló-Varga Ákos: A prérifarkas, a taxis és a propaganda Primanima
• Fekete Tamás: A mentőcsónakok szüksége Titanic 2019
FILM + ZENE
• Ardai Zoltán: Fontana, mono Miles Davis
• Kovács Gellért: Két fekete királynő Ella Fitzgerald //Aretha Franklin
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Adócsaló nagymenők Pénzmosó
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Kamaszok a teljes idegösszeomlás szélén Eufória
KRITIKA
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy bosszúálló Az ír
• Nevelős Zoltán: Magánkopók lábnyomai Árva Brooklyn
MOZI
• Baski Sándor: Tejháború
• Alföldi Nóra: Tel Avivban minden megtörténhet
• Sándor Anna: Családi karácsony
• Vajda Judit: Időtlen szerelem
• Pethő Réka: Egy esős nap New Yorkban
• Kránicz Bence: Midway
• Kovács Kata: Léghajósok
• Tüske Zsuzsanna: Múlt karácsony
• Andorka György: Terminator: Sötét végzet
• Lovas Anna: Shaun, a bárány és a farmonkívüli
• Fekete Tamás: Zombieland: A második lövés
• Varga Zoltán: Addams Family – A galád család
• Roboz Gábor: Halálod appja
• Kovács Marcell: Lidérces mesék éjszakája
DVD
• Benke Attila: Toy Story 1–4. gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Veszett a világ
• Kovács Patrik: Préda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Shaun, a bárány és a farmonkívüli

Lovas Anna

A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon – angol-amerikai-francia, 2019. Rendezte: Will Becher és Richard Phelan. Írta: Mark Burton, Jon Brown és Nick Park. Kép: Dave Alex Riddett. Gyártó: Aardman Animations. Forgalmazó: Mozinet Kft. Szinkronizált. 86 perc.

 

A Wallace és Gromit filmek spin-offjaként saját sorozatot kiérdemelt Shaun visszatér a mozivászonra, hogy ez alkalommal a földönkívüli sci-fiket parodizálja bolondos gyurma nyájával. Az unalmukban őrült játékokat kitaláló birkabrancs és a farm biztonságát szigorú szabályokkal fenntartani igyekvő pásztorkutya szüntelen párbaját ez alkalommal egy másik bolygóról érkező idegen zavarja meg, egy földöntúli képességekkel bíró lény, aki még Shaun bandájánál is felelőtlenebb. Hamar kiderül, hogy a Lu-La néven bemutatkozó lény egy véletlen folytán került a Földre, azon belül is pont a Gazda farmjára, így aztán Shaun elhatározza, hogy segít neki hazajutni.

A hétperces epizódokból álló Shaun, a bárány sorozathoz hasonlóan gyurmafiguráink itt is percenként bizarr helyzetekbe keverednek: a börleszk műfajnak megfelelően rángatják elő az animátorok a képtelenebbnél képtelenebb ötleteket, vizuális és szituációs poénokat, az animációs technika lehetőségeit kihasználó formajátékokat, és a számos sci-fi utalást, kezdve az E.T.-től a Nyolcadik utas: a halálon keresztül A dologig. És ahogy a rövid epizódokban, itt is tele a film szédült, de szerethető mellékszereplőkkel: a Gazdával, aki ez alkalommal a földönkívüli-rajongást kihasználva hozza létre tanyáján a Farmageddon nevű vidámparkot, és akaratlanul sikerre is viszi. Vagy az ufóvadász ügynöknő, aki kislánykori sérelmét akarja megbosszulni az idegenen. Plusz a rengeteg különböző személyiségű bárány, disznó, kutya, ember, robot, akik mind újabb humorforrással szolgálnak. A különbség a sorozathoz képest az Aardman stúdiónál ritkán használt CGI, amivel ez a film közelebb kerül a sci-fik látványvilágához. Bájos, szórakoztató mese a Shaun, a bárány és a farmonkívüli: minden pillanatában ártatlan és humoros történet egy új barátságról és a felelősségről, ami ezzel jár, a Wallace és Gromit stílusában.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14374