KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/július
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: És az óra ketyeg Történelmi filmek, átmeneti idők – 2. rész
• Morsányi Bernadett: Szenvedély a celluloidon Beszélgetés Magyar Dezsővel – 2. rész
• Várkonyi Benedek: A látható történet A nevezetes névtelen
• Várkonyi Benedek: Az élet bölcsésze Beszélgetés Katona Zsuzsával
• Csákvári Géza: „Megmutatjuk a félelmeinket” Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Kránicz Bence: Magyarország szuperhőse Jupiter holdja
CANNES
• Gyenge Zsolt: Kabardok a Croisette-en Cannes
A FANATIZMUS KORA
• Győri Zsolt: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Rigely Ádám: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Szíjártó Imre: Sevdah Szélső értékek a délszláv filmben
A KÉP MESTEREI
• Alföldi Nóra: Perzsia hercege Darius Khondji
ÚJ RAJ
• Roboz Gábor: Megbízható mesélők Zal Batmanglij és Brit Marling
SZÍNÉSZLEGENDA
• Gervai András: „Ártatlan, mint egy ragadozó” Marlene Dietrich
• Huber Zoltán: Hidegvér és irónia Roger Moore (1927 – 2017)
KÍSÉRLETI MOZI
• Szalay Dorottya: Politika és erotika Testképek
KÖNYV
• Sárközy Réka: A valóság feltérképezői A befogadó kamera
• Szekfü András: Másképp kellett volna Lehet másképp – Szécsényi Ferenc operatőr
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: A kecske árnyéka Michael Hastings: Az operátorok
• Baski Sándor: Szereptévesztés War Machine
KRITIKA
• Buglya Zsófia: A hullámvasút utasai Mérgezett egér
• Stőhr Lóránt: Meglátta Out
• Varró Attila: Szupermodell Wonder Woman
MOZI
• Baski Sándor: Az óra
• Benke Attila: Elválaszthatatlanok
• Vajda Judit: A sóher
• Sepsi László: K.O.
• Alföldi Nóra: Oltári baki
• Kovács Kata: Romazuri
• Varró Attila: Kisvárosi gyilkosok
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy Venice
• Tüske Zsuzsanna: Baywatch
• Margitházi Beja: Swingerklub
• Kovács Gellért: Élesítve
• Andorka György: A múmia
DVD
• Pápai Zsolt: Álmatlanság
• Géczi Zoltán: Gyalog galopp / Brian élete
• Pápai Zsolt: A kék lagúna
• Varga Zoltán: Hudson Hawk

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hudson Hawk

Varga Zoltán

Hudson Hawk – amerikai, 1991. Rendezte: Michael Lehmann. Szereplők: Bruce Willis, Andie MacDowell, Danny Aiello. Forgalmazó: GHE. 96 perc.

Minden idők legnagyobb filmjei közé tartozik a Hudson Hawk, mármint a negatív csúcstartók egyike: kevés hollywoodi szuperprodukció bukott akkorát – közel 50 milliós veszteséget „termelt” –, mint a Bruce Willis ötletéből született kalandfilm, illetve romantikus komédia, vagyishogy kémfilmparódia, de leginkább persze: blődli. Ezt már a szüzsé kivonata is igazolhatja. Willis figuráját – aki afféle keveréke a Fogjunk tolvajt mesterbűnözőjének és Indiana Jonesnak – arra kényszerítik, hogy lopja el Leonardo Da Vinci egyik bronzszobrát; valójában viszont az emberiség sorsa a tét: a Mayflower-házaspár Leonardo eltitkolt felfedezése segítségével készül aranyat csinálni, hogy a megalomániás milliárdosok összeomlásba taszítsák a világgazdaságot. Bérgyilkossá vedlett CIA-ügynökök (köztük ugyancsak Hitchcock-utalásként a George Kaplan nevezetű főnök), egy kelekótya apáca, egy késsel hadonászó komornyik és egy harapós kiskutya teszik teljessé a freak show-ra emlékeztető szereplőgárdát. Az épkézláb elbeszélésmód alapelveit dobják sutba a kaotikus helyszínváltások és a menetrendszerű pálfordulások – a főhősön és az intrikusokon kívül majd’ mindenkinek jut minimum egy árulás, átverés, netán alteregó –, miközben a Bolondos dallamok-rajzfilmeket idéző gegek (lásd a hordágyas üldözést) és acte gratuit-ként elkövetett ölések (Mayflowerék heccből ritkítják saját csatlósaikat) alaposan próbára teszik a közönség türelmét. A Még drágább az életed sikere nyomán akciófilmként hirdetett Hudson Hawkra érthető okokból nemet mondott a publikum, s a kritika is a földbe döngölte – de lehet-e szívből utálni egy filmet, melynek főszereplője minden slágercím után közli a dal hosszát, s amelyben végül Leonardo „repülőgépén” menekülnek meg hőseink? A rendezői székben ülő Michael Lehmann és a forgatókönyv megírásában résztvevő Daniel Waters kétségkívül nem ismételték meg közös kultuszfilmjük, a fekete humoráról hírhedett Heathers – Gyilkos játékok sikerét; groteszk figuráik és morbid ötleteik mégis arról árulkodnak, hogy volt – lett volna – potenciál a Hudson Hawkban is. Mivel a fáma szerint Willis és Joel Silver producer hozták a valódi döntéseket, a mestertolvaj meséje inkább az „annyira rossz, hogy már jó”-típusú filmek kalodájában kötött ki – ott viszont maradandó helye van.

Extrák: Semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/07 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13297