KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/május
KRÓNIKA
• Létay Vera: Élt 39 évet Koltai Ágnes

• Bakács Tibor Settenkedő: Pogány evangélium Derek Jarman
• Nádasdy Ádám: Körülötte angyalok Derek Jarman
• Kömlődi Ferenc: Punk karnevál Jubileum, 1977
• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (1.) Időm Gombowitz-csal
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: A szabadság orra Berlin
MAGYAR FILM
• Zsugán István: Egyetlen zseblámpával Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Hirsch Tibor: Minden ugyanaz másképpen Balázs Béla Stúdió
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Turcsányi Sándor: Elővárosi állomások Hal Hartley filmjeiről
• Antal István: Minden folyik tovább

• Földényi F. László: Művészet a Harmadik Birodalomban A rombolás építészete (1.)
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Orbis Pictus Nyugattól Keletre, avagy a média diszkrét bája
• Turcsányi Sándor: Egy csók és más semmi Rám csaj még nem volt ilyen hatassal
• Forgách András: Egy mozdulat sírfelirata Isten veled, ágyasom!
LÁTTUK MÉG
• Asbóth Emil: A Pelikán-ügyirat
• Békés Pál: Imádlak, Mr. Manhattan!
• Turcsányi Sándor: Egy lövés a fejbe, öt a testbe
• Kovács András Bálint: Veszélyes érintés
• Tamás Amaryllis: Négyfogásos szerelem
• Mockler János: Az ítélet éjszakája
• Harmat György: Szökésben
• Bíró Péter: Robotzsaru 3.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Négyfogásos szerelem

Tamás Amaryllis

Kellemes gasztronómiai utazásra invitál a könnyed-laza mesefilm, betekintést enged a „fehér asztal-házi oltár” sparherdfától a konyhai kelengyeleltár elektromos gőzölőedényéig. Krampampuli! Macskajaj! Heringsmauz! Knédli! Sacher-torta, rafinált parfék! S a szenzációs szódabikarbóna!.. Ezt a menüt nem ajánlhatjuk mindenkinek fenntartás nélkül – a makrobióták királya, Matuzsálem bizonyára nem efféle roborálószerekkel biztosított magának jó egészséget. De férfi főszereplőnk nem is az ő, hanem Britlat Savarin, a vérbeli gourmet kései utóda. „Angelika” női névként nem, csak fűszerritkaságként érdekli, némi izsóp, lestyán és turbolya társaságában. Ínyesmesterünk konyhatörténeti, fűszerfelhasználást fejezetekkel tarkított hétköznapjaiba egyszeresek betoppan a legrafináltabb mesterfogásokkal tüntető Hamupipőke, a „guldenburgos” Christiane Hörbiger egyszülöttje. Hogy az országhatárokra fittyet hányó közmondás értelmében („férfiember szívéhez a gyomrán keresztül vezet a legrövidebb út”) – káprázatos ízek és andalító illatok gyönyörűségében részesítse királyfiját. Majd: többszörös happy end... A fenyőillatú rizikegombák, remegő aszpikba fagyasztott languszták, a habok és a krémek – a gondoskodó szeretet, a békebeli otthonosság hangulatát árasztják.

„Meghívni valakit annyi, mint felelősséget vállalni jólétéért addig, míg fedelünk alatt van.” A film ezt az elfelejtett, nagyvonalú érzést próbálja bennünk életre kelteni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/05 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1155