KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/április
HITCHCOCK
• Benke Attila: Tévedések és áldozatok Hitchcock és hősei
• Hubai Gergely: Halálkeringők Hitchcock filmzenéje
• Schubert Gusztáv: A géniusz műhelyében Stephen Rebello: Alfred Hitchcock Így készült a Psycho
AUDREY HEPBURN
• Tüske Zsuzsanna: Az apás Galatea Audrey Hepburn
ÓZ FÖLDJÉN
• Sepsi László: Lefelé a Sárga úton Óz-filmek
• Ardai Zoltán: A sziluett Óz, a csodák csodája
SZUPERHŐS ÉS FILOZÓFUS
• Huber Zoltán: Így használd az okostelefonod Heidegger és a Vasember
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: „Nem is tudtuk, hogy ilyen sötétben élünk” Beszélgetés a Nevelésügyi sorozat rendezőivel
• Szalai Györgyi: Felejtés ellen Emlékezés Wilt Pálra
FESZTIVÁL
• Varró Attila: Vágyak és vezeklések Berlinale 2013
• Gyenge Zsolt: Az anyaszomorító Călin Peter Netzer: A gyermek fekvése
CHYTILOVÁ
• Zalán Vince: A harmadik jelentés Chytilová „százszorszép” filmjei – 3. rész
MOZIPEST
• Sipos Júlia: Lakatlanul Beszélgetés Szemerey Samuval
FILM / REGÉNY
• Szabó Noémi: Többnyire ártalmatlan Isaac Marion: Eleven testek
• Sepsi László: Fél-élet Jonathan Levine: Eleven testek
JAPÁN REBELLISEK
• Vágvölgyi B. András: Szex, hírnév, politika Nagisa Ôshima
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Amerika anno zéró A Mester
• Bikácsy Gergely: Érzelmek iskolája Május után
MOZI
• Baski Sándor: ill Manors – Rázós környék
• Sepsi László: No
• Huber Zoltán: Halálhegy – A Dyatlov-rejtély
• Forgács Nóra Kinga: Tango Libre – Szabad a tánc
• Margitházi Beja: Teddy Bear
• Alföldi Nóra: A csodacsapat
• Kovács Kata: Camille kétszer
• Géczi Zoltán: Likvidálva
• Barkóczi Janka: Egy hölgy Párizsban
• Parádi Orsolya: Tökéletes hang
• Kránicz Bence: Csapda
• Tüske Zsuzsanna: Dől a moné
• Varró Attila: Az óriásölő
DVD
• Szabó Ádám: Ölni kíméletesen
• Pápai Zsolt: Limonádé Joe
• Soós Tamás: Fejbenjáró bűn
• Nagy V. Gergő: Két nap az élet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Az X-Men visszatért
JAPÁN REBELLISEK
• Csiger Ádám: Harcosok klubja Japán radikális rendezői

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Halálhegy – A Dyatlov-rejtély

Huber Zoltán

The Dyatlov Pass Incident – amerikai, 2013. Rendezte: Renny Harlin. Írta: Vikram Weet. Kép: Denis Alarkon-Ramires. Szereplők: Gemma Atkinson (Denise), Matt Stokoe (Jenson), Richard Reid (Smirnov), Holly Goss (Holly). Gyártó: Aldamisa / Future Film / Midnight Sun Pictures. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 100 perc.

1959-ben tíz fiatal túrázó vágott neki az Urál fagyos vidékének, de csak egyikük élte túl a különös eseményeket. Az orosz kriminalisztika egyik legnagyobb rejtélye a mai napig élénken izgatja az emberek fantáziáját. Mivel az üggyel kapcsolatban csak igen kevés, egymásnak ellentmondó információ látott napvilágot, az összeesküvések rajongói vadabbnál-vadabb elméletekkel magyarázzák a bizarr haláleseteket. Az egykori Szovjetunió eldugott szegletében, az egzotikusan csengő manysi törzs vadászterületén történt tragédia elsőrangú horror-alapanyag, ám a forgatókönyvet jegyző Vikram Weet a műfaji kelléktár hatásmechanizmusaival és a nézőtéri borzongás törvényszerűségeivel sincs tisztában. A baljós atmoszféra megteremtése helyett olcsó hatásvadászattal, a fenyegető titokzatosság helyett bumfordi fordulatokkal próbálkozik, a feszültség szikráit is kiölve a történetből.

A földönkívüli jeti-elitkatonákat vizionáló konspiráció-hívők szégyellhetik magukat, hiszen az író már-már groteszkbe hajló ötletei a legelképesztőbb teóriákon is messze túltesznek. Az irrealitás önmagában nem lenne végzetes, ha a közepes bérmunkáiról ismert Renny Harlin rendező egy kicsit is bízna a néző fantáziájában, és nem ábrázolna mindent aprólékosan. A profi operatőri munka miatt a kézikamerás felvételek nem keltik a valószerűség illúzióját, az első óra unalma pedig ijesztgetős fináléba fordul, amely a csapnivaló trükkök és a fokozási kényszer hatására végül önmaga paródiájává válik. Az alkotók az Ideglelés Csernobilban stábjához hasonlóan a megtörtént események, a kísérteties helyszín puszta kizsákmányolásában bíztak, de most sem jártak sikerrel. A friss felhozatal alapján nagyon úgy tűnik, a found footage horror sürgős vérátömlesztésre szorul, különben nemsokára kínos érdektelenségbe fullad.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/04 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11414