KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/január
GODARD 80
• Schubert Gusztáv: Descartes kamerával Godard 80
• Ádám Péter: A festő és modellje Godard és Karina
• Báron György: Visszafordítás A Kifulladásig és a Breathless
• Bikácsy Gergely: Könyvek és gengszterkalapok Kalapemelés JLG előtt
KOLUMBIA DÉMONAI
• Vajda Judit: A Márquez-paradoxon Gabriel García Márquez-adaptációk
• Géczi Zoltán: Képeslapok a napfényes pokolból Kolumbiai drogfilmek
BERLINI ISKOLA
• Ruprech Dániel: Hideg falak Christian Petzold
• Schreiber András: A melankólia új hulláma Berlini Iskola
MAGYAR MŰHELY
• Barkóczi Janka: A nehezebb út Beszélgetés Bódis Krisztával
• Zalán Vince: Film-mikrokozmosz Barlang
FILM / ZENE
• Simonyi Balázs: Az öngyújtókorszak vége A rockkoncertek vizualitása
FESZTIVÁL
• Teszár Dávid: Szintén zenész Chungmuro Filmfesztivál
KRITIKA
• Gorácz Anikó: A madeleine hatalma Kocsis Ágnes: Pál Adrienn
• Palotai János: A test angyalai Botero//Kocsis Ágnes
• Radnóti Sándor: Élet/művészet Abbas Kiarostami: Hiteles másolat
• Tornai Szabolcs: Dzsungel és karaoke Apichatpong Weerasethakul: Boonmee bácsi, aki képes visszaemlékezni korábbi életeire
MOZI
• Vincze Teréz: Fényes csillag
• Vajda Judit: Északi karácsony
• Vörös Adél: Utódomra ütök
KRITIKA
• Szabó Noémi: Narnia krónikái: A Hajnalvándor útja
MOZI
• Pápai Zsolt: Egy néma kiáltás
• Nevelős Zoltán: Következő három nap
• Sepsi László: Rubber, a gumiabroncs
• Géczi Zoltán: Piranha 3D
• Baski Sándor: Tron: Örökség
• Csillag Márton: Zimmer Feri 2.
• Varró Attila: Rohanás
• Alföldi Nóra: Üvegtigris 3.
DVD
• Varga Balázs: Szabó István filmjei
• Pápai Zsolt: Megáll az idő
• Varga Zoltán: 30 nap éjszaka
• Alföldi Nóra: Adni jó
• Benke Attila: John és Mary
• Tosoki Gyula: Variációk szexre
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Üvegtigris 3.

Alföldi Nóra

Üvegtigris 3.­ – magyar, 2010. Rendezte: Rudolf Péter. Írta: Búss Gábor Olivér, Hársing Hilda, Rudolf Péter. Kép: Kapitány Iván. Zene: Hrutka Róbert. Szereplők: Rudolf Péter (Lali), Reviczky Gábor (Gaben), Gáspár Sándor (Róka), Szarvas József (Cingár), Horváth Lajos Ottó (Sanyi), Csuja Imre (Csoki). Gyártó: Filmpartners. Forgalmazó: Szuez Film. 100 perc.

Vitathatatlan, hogy az Üvegtigris-széria immáron az ezredfordulós hazai filmipari termékek egyik legendája. Nemcsak azért, mert anno a kritikusok haja hullott a borzalomtól, amit a címszereplő büféskocsi körüli ad hoc poénkodás kiváltott belőlük, hanem mert mindennek tetejébe a közönség rövid úton kulttá avatta a filmet. Minőség ide vagy oda, az Üvegtigris hozzátartozik a szép hagyományú magyar zsánerfilmhez, kivált azért, mert egy hasonló sikerű, a filmsznobokat még inkább kétségbeejtő folytatás is kikerekedett belőle. Könnyen meglehet azonban, hogy a harmadik rész megteremti az egyensúlyt, mert csodával határos módon 2010-re emelkedett a színvonal, a könnyed szórakozást most már egy korrekten összerakott történet is segíti – mi több, a főszereplő Lali látóhatárával egyetemben bővült a karakterek szókincse is.

Történik ugyanis, hogy a kezdeti, jól ismert vidéki varieté-hangulatot követően Lali megvilágosodik, és szó nélkül kitör jól ismert környezetéből, végtére is nem húsz éves már, kalandokra van szüksége. Kapóra jön egy menő verda, ami épp az Üvegtigris-bódénál parkol le, nagymenő ügyvéddel a volán mögött – Kamarás Iván karaktere szokott körülmények között gyorsan ki is fekszik, Lali pedig elszáguld az autóval egyenesen a tulaj magyarosan jet-set életébe, menő házába hisztérikus feleséggel és szeretővel. Szakállas a vígjátéki alapszituáció, nem is tartogat semmi újdonságot, de nem is férnének nagy úttörések a koncepcióba. Marad tehát a könnyeden lengedező sztori és az erre kényelmesen felfekvő, jól méretezett poénok: már az is külön csoda, hogy jól pereg a ritmus, így a néző türelmi küszöbén sem táncolnak az alkotók. Sőt Rudolf Péter direktorként a film utolsó negyedében felsejlő, hatalmas hasalásokat és tűzijátékokat ígérő zárlatot is jótékonyan elhagyja, helyette kedves, kesernyés lírával megáldott véget szavatolt anyagának. Minden jó, ha vége jó, a harmadik ráadás eljuttatta oda a szériát, ahonnan indulnia kellett volna, a csúcson abba is kéne hagyni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/01 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10477