KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/január
GODARD 80
• Schubert Gusztáv: Descartes kamerával Godard 80
• Ádám Péter: A festő és modellje Godard és Karina
• Báron György: Visszafordítás A Kifulladásig és a Breathless
• Bikácsy Gergely: Könyvek és gengszterkalapok Kalapemelés JLG előtt
KOLUMBIA DÉMONAI
• Vajda Judit: A Márquez-paradoxon Gabriel García Márquez-adaptációk
• Géczi Zoltán: Képeslapok a napfényes pokolból Kolumbiai drogfilmek
BERLINI ISKOLA
• Ruprech Dániel: Hideg falak Christian Petzold
• Schreiber András: A melankólia új hulláma Berlini Iskola
MAGYAR MŰHELY
• Barkóczi Janka: A nehezebb út Beszélgetés Bódis Krisztával
• Zalán Vince: Film-mikrokozmosz Barlang
FILM / ZENE
• Simonyi Balázs: Az öngyújtókorszak vége A rockkoncertek vizualitása
FESZTIVÁL
• Teszár Dávid: Szintén zenész Chungmuro Filmfesztivál
KRITIKA
• Gorácz Anikó: A madeleine hatalma Kocsis Ágnes: Pál Adrienn
• Palotai János: A test angyalai Botero//Kocsis Ágnes
• Radnóti Sándor: Élet/művészet Abbas Kiarostami: Hiteles másolat
• Tornai Szabolcs: Dzsungel és karaoke Apichatpong Weerasethakul: Boonmee bácsi, aki képes visszaemlékezni korábbi életeire
MOZI
• Vincze Teréz: Fényes csillag
• Vajda Judit: Északi karácsony
• Vörös Adél: Utódomra ütök
KRITIKA
• Szabó Noémi: Narnia krónikái: A Hajnalvándor útja
MOZI
• Pápai Zsolt: Egy néma kiáltás
• Nevelős Zoltán: Következő három nap
• Sepsi László: Rubber, a gumiabroncs
• Géczi Zoltán: Piranha 3D
• Baski Sándor: Tron: Örökség
• Csillag Márton: Zimmer Feri 2.
• Varró Attila: Rohanás
• Alföldi Nóra: Üvegtigris 3.
DVD
• Varga Balázs: Szabó István filmjei
• Pápai Zsolt: Megáll az idő
• Varga Zoltán: 30 nap éjszaka
• Alföldi Nóra: Adni jó
• Benke Attila: John és Mary
• Tosoki Gyula: Variációk szexre
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Adni jó

Alföldi Nóra

Please Give – amerikai, 2010. Rendezte: Nicole Holofcener. Szereplők: Catherine Keener, Rebecca Hall, Amanda Peet. Forgalmazó: SPHE. 90 perc.

A szikkadt New York-i lét mindig kiváló táptalaj volt a drámai vénával megáldott filmesek számára – hiszen a Nagy Almát sajátságos hiperrealizmus jellemzi, melyben a csendben senyvedő lélek hajlamos szaftos neurózisokba menekülni. Nicole Holofcener rendezőnő is igyekszik elkapni ezt az atmoszférát Adni jó című filmjében, ám munkája kapcsán nehezen eldönthető, hogy finom jellegtelensége mögött a hangulatok iránti immunitás vagy épp ellenkezőleg, a nihil iránti fogékonyság húzódik-e meg.

A történet két, egymás mellett élő hiányos család lakásügyei körül bomlik ki. Az élet a légypiszoknyi, ám valahol mégis a lényegét jelentő ügyei – aktuális heti-havi problémák, farmervásárlás, féltékenység, félrelépés, életuntság, laza ismerősi viszonyok, ősz, rák és az undok nagyi halála – közepette rajzolódik elő. A halovány kontúrokat a korábban Szex és New York, illetve Szívek szállodája sorozatok rendezői székében edzett direktorasszony igyekszik mélyebb tartalommal kitölteni, de csak szolidan, pont annyira, hogy a szimbolikák még ne terheljék meg az anyagot. Az enigmatikus tárgyak történetesen bútorok, régi, letisztult, hetvenes évekbeli darabok, melyek valahol otthonos melegséget sugároznak, néha mégis kényelmetlenek, alkalmanként harsány hippi mintáik miatt potenciális giccsfaktorok is, ízlésesen elrendezve azonban rendkívül mutatósak. Holofcener filmjét is átjárja a hetvenes évek filmes szplínje, kiképzésére láthatatlan vonalú szögletek, tompított ívek jellemzők, minden él le van vágva, minden groteszk, irónia vagy cinizmus ki van belőle miskárolva. A kesernyés események tényszerűen, direkten, de kifejezetten hangsúlytalanul vannak jelen – minimalizmusa mögött nagyítóval kell keresni a kellemet és lelket, ám mindennek ellenére mégis tetszetős és szerethető bútordarab.

Extrák: Kimaradt jelenetek; interjú Nicole Holofcener rendezővel; werkfilm és előzetes.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/01 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10472