KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/december
PASOLINI / ANTONIONI
• Csantavéri Júlia: Ártatlanok Madarak és ragadozó madarak
• Pintér Judit: Botrányos őszinteség Nico Naldini: Pasolini élete
• Tornai Szabolcs: A meglepetés lépcsőfokai Antonioni filozófiája
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
TRANSZHUMÁN JÖVŐ
• Kömlődi Ferenc: Utak Utópiába Transzhumanista kultúra
• Géczi Zoltán: A Prométheusz-vádirat Transzhumán manga/anime
ARTHUR PENN
• Pápai Zsolt: Hollywood Kis Nagy Embere Arthur Penn
EXPLOITATION
• Baski Sándor: A kacsintás esztétikája
• Varró Attila: Térhódítás Exploitation és 3D
ANGOLSZÁSZ KÉPREGÉNY
• Kovács Marcell: A kolosszusok árnyékában Új amerikai képregényfilmek
• Sepsi László: A pusztulás képkockái Stephen King képregényen
PASOLINI / ANTONIONI
• Dobai Péter: Szenvedély és ideológia Dialógus Pier Paolo Pasoliniről
• Pintér Judit: Szenvedély és ideológia Dialógus Pier Paolo Pasoliniről
• Szkárosi Endre: Szenvedély és ideológia Dialógus Pier Paolo Pasoliniről
ANGOLSZÁSZ KÉPREGÉNY
• Klág Dávid: A középszer ellen Scott Pilgrim a világ ellen
MAGYAR MŰHELY
• Varga Balázs: Tetten ért képek Új politikai dokumentumfilmek
• Gorácz Anikó: Szabadság tér Mindszenty-filmek
TELEVÍZÓ
• Deák Dániel: Dalolva szép a tévé Zenei tehetségkutatók
HATÁRSÁV
• Horeczky Krisztina: És megteremté a Nőt Martin Munkácsi-kiállítás
KÖNYV
• Gyenge Zsolt: Román hullámlovasok Gorácz Anikó: Forradalmárok
• Szabó Ádám: Új utakon Fejezetek a brit film történetéből
MOZI
• Gyenge Zsolt: Menedék
• Fekete Tamás: Száguldó bomba
• Zalán Márk: Érzéki csalódás
• Sepsi László: Ördög
• Forgács Nóra Kinga: Sporthorgászat
• Baski Sándor: Call Girl
• Kolozsi László: Gyermekeim apja
• Vajda Judit: Szerelmes lettem
• Roboz Gábor: Megaagy
• Alföldi Nóra: Könnyű nőcske
• Vörös Adél: Ilyen az élet
• Varró Attila: Már megint te
DVD
• Gelencsér Gábor: Fotográfia
• Czirják Pál: Aranyember-gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Kisvárosi rock’n’roll
• Alföldi Nóra: W.
• Martsa András: Bobby

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Bobby

Martsa András

Bobby – amerikai, 2006. Rendezte: Emilio Estevez. Szereplők: Dave Fraunces, Emilio Estevez, Anthony Hopkins. Forgalmazó: Mokép. 92 perc.

Míg a JFK-merénylet kollektív traumája számos játékfilmes feldolgozást ért meg az elmúlt évtizedekben, addig az ifjabbik Kennedy-fivér meggyilkolása voltaképpen vakfoltnak számít a hollywoodi legendáriumban, pedig a háború utáni amerikai történelem nem kevésbé sorsfordító eseményéről van szó. Ha az idősebb testvér erőszakos halála az egyik kezdeti állomása annak a folyamatnak, ami a ’60-as években mély közéleti és társadalmi válságba taszította az Egyesült Államokat, akkor a megváltóként várt leendő elnökjelölt, Robert Kennedy 1968-as meggyilkolása az a pillanat, amikor a reformokba vetett hit és a békés konszolidáció illúziója végérvényesen letargiába és bizalmatlanságba csapott át. A merénylet napját az átlagemberek szemszögéből elbeszélő Bobby ezt a politikai és lélektani fordulópontot próbálja rögzíteni, nagy kár azonban, hogy a színészből rendezővé avanzsált Emilio Estevez nagyszabású ambíciói nem minden esetben vannak egyensúlyban rendezői és (főként) írói kvalitásaival.

Estevez az Ambassador Hotel vendégeinek és dolgozóinak különálló történeteiből próbál grandiózus tablót faragni, de a nyilvánvaló igyekezet és jó szándék ellenére fals hangokat is megüt. A Bobby a korszak valamennyi típusfiguráját felvonultatja, de az egyéni drámák és konfliktusok élét közhelyes dialógok és didaxis tompítja. Ennek eredményeképp a korszak és a benne élők átfogó portréja fokozatosan eltolódik egy megindítónak szánt és néha kétségkívül hatásos tanmese irányába, ami a társadalmi szolidaritás szükségességéről előadott szólamok közepette csaknem szentté avatja tragikus sorsú címszereplőjét.

Extrák: Semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/12 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10434