KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/szeptember
FRANKENSTEIN VISSZATÉR
• Sepsi László: A legenda húsa Mary Shelley Frankensteinje
• Varró Attila: A tökéletlen trükk James Whale rémfilmjei
• Barkóczi Janka: A Frankenstein-együttható Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Barkóczi Janka: A Frankenstein-együttható Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Báron György: Szörnyek évadja Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv
NOLAN&NATALI
• Géczi Zoltán: A könyörtelenség színháza Új raj: Vincenzo Natali
• Schreiber András: Felhő a feje fölött Christopher Nolan
MAGYAR MŰHELY
• Deme Tamás: A szelíd lázadók Dárday István és Szalai Györgyi
• Dárday István: Hogyan kezdett új életet Préri János?
• Szalai Györgyi: Hogyan kezdett új életet Préri János?
KORDA ZOLTÁN
• Takács Ferenc: Az örök második Korda Zoltán
• Kriston László: A szerencse fiai? Beszélgetés David Kordával
FILMISKOLA: A MOZGÓKÉP
• Gelencsér Gábor: Kompozíciók sodrás(á)ban Az el-rendezés művészete
• Varró Attila: A négy mesterlövész Filmkép a tévében
• Margitházi Beja: Térzavarból képerő Fahrt és zoom
FRANCIA KÉPREGÉNYFILM
• Bayer Antal: Édes Adél Luc Besson: Adèle és a múmiák rejtélye
• Nagy Krisztián: A Goscinny-örökség Új francia képregényfilmek
• Barkóczi Janka: Iráni hímzések Marjane Satrapi: Asszonybeszéd
FESZTIVÁL
• Varga Balázs: Tarts Keletnek! Wiesbaden
KÖNYV
• Baski Sándor: Könnyed horrortánc Stephen King: Danse Macabre
SPORTMOZI
• Ardai Zoltán: Padlón mindannyian A bokszmúlt képei
KRITIKA
• Gorácz Anikó: Szelíd motorok Groó Diana: Vespa
• Kolozsi László: Üdvözlégy Baarìa
MOZI
• Schreiber András: Mamut
• Barkóczi Janka: Örökifjak
• Varga Zoltán: Mary and Max
• Forgács Nóra Kinga: Kövéren szép az élet
• Schubert Gusztáv: Turné
• Gyenge Zsolt: Mese a szerelemről
• Varró Attila: Babylon AD
• Sepsi László: Varázslótanonc
• Baski Sándor: Salt ügynök
• Parádi Orsolya: Bogyó és Babóca
DVD
• Pápai Zsolt: Újraszámlálás
• Varga Zoltán: Földrengések zongorahangolója
• Sepsi László: Dante: Pokol
• Alföldi Nóra: Lódító hódító

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Bogyó és Babóca

Parádi Orsolya

 Bogyó és Babóca – magyar, 2010. Rendezte: Antonin Krizsanics. Írta: Bartos Erika. Zene: Alma Együttes. Mesélő: Pogány Judit. Gyártó és forgalmazó: KEDD Animációs Stúdió. 70 perc.

 

Az óvodás korosztálynak az utóbbi húsz évben nem készült egyetlen hazai gyártású animációs sorozat sem. Fontos űrt tölt be a most megjelenő, M. Tóth Géza neve által fémjelzett rajzfilmsorozat, amely Barta Erika mesekönyvei alapján készült. Kicsik által könnyen érthető, erőszakmentes, egyszerű történeteket mesél el egy katicalány és egy csigafiú főszereplésével. A most moziba került ötperces mesék egy-egy kalandot mutatnak be, kirándulást, születésnapot, egy napot az óvodában, és segítik a problémák és konfliktusok megélését, feldolgozását olyan fogalmakra építve, mint a barátság, a féltékenység, a nagylelkűség, a betegség vagy a segítség.

Marék Veronika volt az utolsó bölény, aki ezt a korosztályt ellátta a Boribon nevű kismackó, és a Kippkopp nevű gesztenyefiú történeteivel, amelyekért minden hároméves rajongott. A mesekönyv-sorozat sikere érthető tehát, az animációs változat pedig a képi világhoz hűen keltette életre a történeteket, Krizsanics Antonin rendezésében, és Pogány Judit értő tolmácsolásában, aki nemcsak a narrátor, hanem minden egyes szereplő hangja is. Az Alma együttes főcímzenéjét már az ötödik rész után memorizáló gyerekek gyorsan az élénk színek, és az egyszerű 2D-s animációval rajzolt kerekded figurák hatása alá kerülnek. Szülőknek kicsit komolyabb próbatétel a 13 részt egyben végignézni, főként, mivel minden szereplőnek halántékig ér a szája, ha mosolyog, és a képi világból hiányzik az a fajta spiritusz, ami Réber László egyvonalas rajzaiban csodálatosan megjelent, vagy amitől a Kisvakond ikonná vált. Mégis, fontos és megbecsülendő lépés ez a KEDD Animációs Stúdió részéről.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/09 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10369