KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/január
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Én nem lázadtam, én filmeket csináltam” Beszélgetés Sándor Pállal – 1. rész
• Darida Veronika: Toll és maszk Gábor Miklós
• Morsányi Bernadett: „Szabad embereket fényképezünk” Beszélgetés Szomjas Györggyel
• M. Tóth Éva: A nyár embere Jankovics Marcell-monográfia
• Kelecsényi László: Elmenni! Visszajönni? Alex és Andy
A DÍSZLET MESTEREI
• Bereczki Zoltán: A dekonstruált építész Rajk László filmdíszletei
• Benke Attila: A tér művészei Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál – Szolnok
LÁNGOLÓ LÁNYOK
• Vajda Judit: A lányok angyalok Céline Sciamma
• Beck András: Érettségi után, a senkiföldjén Daniel Clowes: Ghost World
• Kránicz Bence: Műtéti beavatkozás Női remake
• Roboz Gábor: Öngyilkos játék Jason Micallef: Gyilkos játékok
VIRTUÁLIS VALÓSÁG
• Barkóczi Janka: Bazin álma Virtuális valóság és dokumentumfilm
• Herpai Gergely: James Dean digitális szelleme Virtuális színészek
A ZSÁNER MESTEREI
• Varga Zoltán: Szörnyfészek a felhőkarcolóban Larry Cohen démonai
FESZTIVÁL
• Pauló-Varga Ákos: Éles képek Verzió
A MESEÍRÓ MESÉJE
• Adorf Mario: próba szöveg
FESZTIVÁL
• Bartai Dóra: Eldobható társadalmak Jihlava
• Beretvás Gábor: Csillaghullás Nagyszeben – Astra Filmfesztivál
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: A változás dogmája A két pápa
• Pethő Réka: Útkereséstől életközepi válságig Házassági történet
• Fekete Tamás: Német história X Jojo Nyuszi
• Vajda Judit: Terhes társaság Seveled
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Jövőpánik Évek alatt
MOZI
• Pazár Sarolta: Különleges életek
• Vajda Judit: Boldog idők
• Kovács Patrik: Amanda
• Baski Sándor: A hegyek szigete
• Kovács Gellért: Bőrömben
• Kovács Kata: Judy
• Benke Attila: Családból is megárt a sok
• Alföldi Nóra: Lola és a fiúk
• Huber Zoltán: Tőrbe ejtve
• Rudolf Dániel: Hivatali eltávozás
• Herpai Gergely: Charlie angyalai
• Varga Zoltán: Sarkvidéki akció
DVD
• Pápai Zsolt: Hahó, Öcsi!
• Kovács Patrik: Annabelle gyűjtemény
• Benke Attila: Keménykalap és krumpliorr
• Varga Zoltán: Menekülés Los Angelesből
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Wasp Network: Ellenállók

Kovács Patrik

Wasp Network – francia-spanyol, 2019. Rendezte és írta: Olivier Assayas. Kép: Yorick Le Saux és Denis Lenoir. Zene: Eduardo Cruz. Szereplők: Edgar Ramirez (González), Penélope Cruz (Olga), Wagner Moura (Roque), Ana de Armas (Ana), Gael Garcia Bernal (Gerardo). Gyártó: RT Features / Nostromo Pictures / CG Cinema. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 123 perc.

 

Néhány éve Olivier Assayas ámulatba ejtő munkája, a Sils Maria felhői a színészlét gyötrelmes poklába kalauzoló történet nemesen konzervatív kivitelezésével és meditatív hangvételével az európai művészfilm dicső napjait idézte. A sokat próbált direktor ezúttal egészen más arcát mutatja: a Wasp Network – Az ellenállók történelmi thriller, mégpedig az enigmatikus fajtából. Nehéz lenne ugyanis megmondani, mi az aktualitása napjainkban egy, a nézőt a kilencvenes évek Kubájába repítő kémfilmnek. A Wasp Network a hidegháború romjain haldokló szigetországban, egész pontosan Havannában veszi kezdetét, hőse pedig a pilótaként dolgozó González, aki meglovasít egy kisgépet, és meg sem áll a napfényes Floridáig. A férfi hőn szeretett családját is hátrahagyja annak érdekében, hogy csatlakozhasson ahhoz az Amerikában működő kémhálózathoz, mely a Castro-ellenes kubai emigránscsoportok terrorakcióinak meghiúsítására törekedett.

A kilencvenes évek hajnalán – a Szovjetunió összeomlását követően – sokakat fűtött a forradalmi Kuba bukásának reménye, és a napfényes Miami valóban a kommunista államhatalom esküdt ellenségeinek tűzfészke volt. Assayas disszidens hősei szintúgy hús-vér „szabadságharcosok”, akiknek a brazil Fernando Morais állított emléket A hidegháború utolsó katonái című könyvében. A Wasp Network nagyrészt Morais művére támaszkodik, s az alapanyag kétségkívül ígéretes, a rendező azonban nem képes felnőni a feladathoz. Építkezése ügyetlen, ráadásul mindenféle tudatosságot nélkülöz: nem csupán a történet különböző aspektusainak (a kémsors fonákságától a magánéleti drámákig) súlyozása jelent számára nehézséget, de a Wasp Network el is vész a történelmi események hömpölygő árjában. A holtponton csupán a kifogástalan színészi alakítások lendítik át olykor e szikár iparos munkát, ám ez édeskevés a boldogsághoz. Assayas sokszínű filmográfiája ezúttal gyengébb darabbal bővült.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/04 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14514