KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/december
MAGYAR MŰHELY
• Pentelényi László: Az arcok iskolája Fehér György arcképe
• Murai András: Hol marad a Világforradalom? Filmek a Tanácsköztársaságról
• Kovács Bálint: Vérvörös veréb Drakulics elvtárs
• Kránicz Bence: Vérpettyek az elvtársnő arcán Beszélgetés Bodzsár Márkkal
• Vajda Judit: Szólamhatár Szép csendben
• Kolozsi László: Magas Déva lánya Déva
PÁRHUZAMOS MONTÁZS
• Kormos Balázs: „Nekem már nincs ötletem…” A kis Valentinó és a Dealer
HOLLYWOOD ÉS GOTHAM
• Hirsch Tibor: Megbántottak dühe A tömegek lázadása
KOREA 100
• Kránicz Bence: A szegények lázadása Beszélgetés Bong Joon-hóval
• Vincze Teréz: Lehetetlen forradalom Élősködők
• Teszár Dávid: Bong Joon-ho és társai Koreai Filmfesztivál
TRAUMA ÉS RÉMÁLOM
• Kovács Patrik: Mesék az Overlook Hotelből A Ragyogás és az Álom doktor
• Szabó G. Ádám: Az elnyomás gyermekei Narciso Ibáñez Serrador (1935–2019)
• Nemes Z. Márió: Spirál-láz Junji Ito: Uzumaki
• Baski Sándor: Privát poklok Sitges
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Fájdalmak és dicsőségek Toronto
• Pauló-Varga Ákos: A prérifarkas, a taxis és a propaganda Primanima
• Fekete Tamás: A mentőcsónakok szüksége Titanic 2019
FILM + ZENE
• Ardai Zoltán: Fontana, mono Miles Davis
• Kovács Gellért: Két fekete királynő Ella Fitzgerald //Aretha Franklin
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Adócsaló nagymenők Pénzmosó
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Kamaszok a teljes idegösszeomlás szélén Eufória
KRITIKA
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy bosszúálló Az ír
• Nevelős Zoltán: Magánkopók lábnyomai Árva Brooklyn
MOZI
• Baski Sándor: Tejháború
• Alföldi Nóra: Tel Avivban minden megtörténhet
• Sándor Anna: Családi karácsony
• Vajda Judit: Időtlen szerelem
• Pethő Réka: Egy esős nap New Yorkban
• Kránicz Bence: Midway
• Kovács Kata: Léghajósok
• Tüske Zsuzsanna: Múlt karácsony
• Andorka György: Terminator: Sötét végzet
• Lovas Anna: Shaun, a bárány és a farmonkívüli
• Fekete Tamás: Zombieland: A második lövés
• Varga Zoltán: Addams Family – A galád család
• Roboz Gábor: Halálod appja
• Kovács Marcell: Lidérces mesék éjszakája
DVD
• Benke Attila: Toy Story 1–4. gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Veszett a világ
• Kovács Patrik: Préda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Kaptár: Utolsó fejezet

Benke Attila

Resident Evil: The Final Chapter – ausztrál-kanadai-német, 2016. Rendezte és írta: Paul W. S. Anderson. Kép: Glen MacPherson. Zene: Paul Haslinger. Szereplők: Milla Jovovich (Alice), Ali Larter (Claire), Iain Glen (Dr. Isaacs), Shaw Robert (Wesker), Ever Gabo Anderson (Vörös Királynő). Gyártó: Capcom, Constantin Film. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

 

A filmes Resident Evil-franchise témájához híven nagy túlélő, hiszen a Paul W. S. Anderson által istápolt széria csodával határos módon immár 15 éve jól teljesít a pénztáraknál. A Kaptár sikere komoly rejtély, mivel már az ész nélküli trancsírozásról szóló 2002-es első rész sem volt köszönőviszonyban a feldolgozás alapját jelentő, lassú és feszült túlélő horror videójátékokkal. Ráadásul – miként az egyre manírosabb Walking Dead tévésorozat is ékesen bizonyítja – a George A. Romero és Lucio Fulci által felfuttatott zombizsáner lassan kifullad.

Szerencsére a legújabb Kaptár-mozi, az Utolsó fejezet címében is ígéretet tesz, hogy a részről részre kínosabb, önparódiába hajló sztorit ezzel az epizóddal lezárja. Az Utolsó fejezetben megtudjuk, miért fejlesztették ki és szabadították el az emberiséget agresszív élőhalottá változtató T-vírust, amit most egy antivírussal készülnek semlegesíteni a gonosz Umbrella nagyvállalatnál, hogy kiirtsák a fertőzötteket, majd a maradék túlélőt is egy „új világ” felépítésének reményében. Ezért a kábulatból magához térő Alice-nek a ravasz mesterséges intelligencia, a Vörös Királynő hívására vissza kell térnie Raccoon City-be, hogy megakadályozza az újabb tragédiát.

Az Utolsó fejezet nem kínál túl sokat: ismét őrült tudósok, zombitámadások, pár újfent nagyon érdektelen mellékszereplő és nyakatekert cselekménycsavarok keresztezik Alice útját a nyilvánvaló végkifejletig. Így meglepetések híján az akció az érdeklődés fenntartása az akciókra marad, az összecsapások azonban teljesen átlagosak, és az ideges, szinte párkockás vágásokkal az alkotók még ezeket is élvezhetetlenné szabdalták. A záró képsorok és az Utolsó fejezet eddigi bevételi adatait látva pedig aggódhatunk, hogy ez a kasszáknál érthetetlen módon sikeres trash-film mégsem az utolsó epizód volt Alice lapos történetéből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/03 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13129